در حال بارگذاری ...
  • تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

    پیمانکاران برای به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن همت ویژه به کار گرفته و هر چه سریعتر وضعیت پروژه‌های باقی‌مانده را مشخص کنند . در برخی از شهرها اصلی‌ترین مسئله فعلی ، کندی در پیشرفت پروژه‌ها بوده که این عقب‌ماندگی‌ها باید هر چه زودتر جبران شود ، به همین دلیل تسریع در روند پروژه‌های اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه نظارت بر اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن گفت : شرکت‌ها و پیمانکاران برای به سرانجام رساندن طرح اهتمام داشته و هرچه سریعتر وضعیت پروژه‌های باقی‌مانده را مشخص کنند .

    حبیب‌اله طاهرخانی در جلسه نظارت بر اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران کل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران عامل شرکت‌های تابعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد ، با تأکید بر اینکه خوشبختانه شهرهای جدید در عملیات اجرایی پروژه ها نسبت به سایر دستگاه‌ها در وضعیت بهتری قرار دارند گفت : از شرکت‌های تابعه می‌خواهم که قراردادهای مشارکت مدنی، مراحل افزایش وام و تزریق منابع مالی از بانک به پروژه‌ها را برای پیشبرد هرچه بیشتر طرح‌های مذکور به جدیت پیگیری کنند و در موارد لازم برای تحویل اراضی طرح نهضت ملی به ویژه در استان تهران مذاکرات لازم با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها را به انجام برسانند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : پیمانکاران برای به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن همت ویژه به کار گرفته و هر چه سریعتر وضعیت پروژه‌های باقی‌مانده را مشخص کنند . در برخی از شهرها اصلی‌ترین مسئله فعلی ، کندی در پیشرفت پروژه‌ها بوده که این عقب‌ماندگی‌ها باید هر چه زودتر جبران شود ، به همین دلیل تسریع در روند پروژه‌های اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار است . همچنین وضعیت متقاضیانی که در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند ، باید سریعاً تعیین‌ تکلیف شود .

    مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در زمینه تأمین زمین در شهرهای جدید برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : شهرهای جدید فعلی باید با هر روش ممکن تا احداث شهرک و شهرهای جدید دیگر پاسخگوی نیاز کلانشهرها باشند .

    طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهرهای جدید نیازمند (شهرهایی که دارای جمعیت و رشد توسعه‌ای کمتری هستند) بیان کرد : این شهرها موظف هستند از طرق گوناگون مانند واگذاری‌های گروهی ، نوع ساخت و ساز ، نوع زمین و ... برای جذب جمعیت و ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن جذابیت ایجاد کنند . شهرهای جدید باید نقش بسزایی را در برنامه گسترده تامین مسکن که به تازگی از سوی دولت آغاز شده است به خود اختصاص دهند و با تزریق تسهیلات بانکی ، افزایش سرمایه‌گذاری و جذب جمعیت خود را ارتقا دهند .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    در طرح اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شدیم که خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین شده است که یک رکورد ۶۰ درصدی در تامین زمین در دو ماه پایان سال گذشته وجود داشته است و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است .

    |

    در خصوص نهضت ملی مسکن تا اواخر بهمن ماه واحدهای دارای قرارداد در سطح کشور ۱۲۵ هزار و ۹۳۵ واحد بوده است که برنامه‌ریزی برای حدود ۴۰ هزار واحد را در دستور کار داریم . در برنامه است تا قبل از اتمام سال واحدهایی که در شهرهای جدید کار ساخت آنها آغاز می‌شود به بیش از ۱۶۶ هزار واحد ...

    |

    نظرات کاربران