در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ دستورالعمل دوره‌های آموزشی ورود به حرفه مهندسان برای نمرات ۴۸ و ۴۹ سال‌ جاری

    دستورالعمل صرفا برای داوطلبان آزمون مرداد ۱۴۰۰ بوده و قابل تعمیم به آزمون‌های دارای اعتبار قبل و آزمون‌های دوره‌های آتی نخواهد بود . بنابراین آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نمی‌شوند می‌توانند در آزمون‌های دوره بعد شرکت کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان دستورالعمل دوره‌های آموزشی ورود به حرفه مهندسان مرداد امسال را برای نمرات ۴۸ و ۴۹ که با موافقت وزیر راه و شهرسازی به شکل مشروط پذیرفته شدند جهت اجرا به مدیران کل راه و شهرسازی ابلاغ کرد .

    حامد مانی‌فر از مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و ابلاغ دستورالعمل دوره‌های آموزشی ورود به حرفه مهندسان ، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی برای نمرات ۴۸ و ۴۹ که در سال جاری به شکل مشروط با موافقت وزیر راه و شهرسازی به عنوان قبولی شناخته شدند ، خبر داد .

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تصریح کرد : دستورالعمل صرفا برای داوطلبان آزمون مرداد ۱۴۰۰ بوده و قابل تعمیم به آزمون‌های دارای اعتبار قبل و آزمون‌های دوره‌های آتی نخواهد بود . بنابراین آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نمی‌شوند می‌توانند در آزمون‌های دوره بعد شرکت کنند .

    متن مکاتبه مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با مدیران کل راه و شهرسازی بدین شرح است: پیرو اعلام نتایج آزمون‌های ورود به حرفه مردادماه ۱۴۰۰ مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی و نظر به موافقت وزیر راه و شهرسازی برای مساعدت با شرکت‌کنندگان آزمون مذکور به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا ، به اطلاع می‌رساند داوطلبانی که دارای  نمرات ۴۸ و ۴۹ هستند مشروط به گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه تا پایان اسفند ۱۴۰۱ به عنوان قبول‌شدگان آزمون مرداد ۱۴۰۰ محسوب می‌شوند به پیوست دستورالعمل مذکور جهت اجرا ابلاغ می‌شود .

    دستورالعمل صرفا برای داوطلبان آزمون مرداد ۱۴۰۰ بوده و قابل تعمیم به آزمون‌های دارای اعتبار قبل و آزمون‌های دوره‌های آتی نخواهد بود. بنابراین آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نمی‌شوند، می‌توانند در آزمون‌های دوره بعد شرکت کنند .

    به جهت تسریع در روند صدور پروانه اشتغال به کار متقاضیان ، فهرست نتایج لیست شرکت‌کنندگان دوره‌های آموزشی به محض اتمام دوره و موفقیت در آزمون صرفا در قالب جدول اکسل به دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ارسال شود .




    مطالب مرتبط

    متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این دوره از آزمون‌ها به سایت inbr.ir مراجعه کنند و یا از طریق سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسی ثبت نام خود را انجام دهند .

    |

    رویکرد اصلی ویرایش جدید ، تمرکز بر افزایش تحقق‌پذیری آن با تمرکز بر ۴ حوزه فنی ، اجرایی ، حقوقی و اقتصادی است . بی‌نقص‌ترین قوانین از نقطه نظر فنی ، بدون وجود بستر مناسب برای تحقق‌پذیری در بخش‌های اجرایی ، حقوقی (ضمانت اجرا) و اقتصادی (توجیه‌پذیر بودن) قادر به دستیابی به ...

    |

    رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

    |

    نظرات کاربران