در حال بارگذاری ...
  • هدف طرح نهضت ملی مسکن خانه دار کردن اقشار کم درآمد است

    آنچه که دولت در برنامه ۴ ساله خود دارد ، یعنی احداث ۴ میلیون مسکن جزو طرح‌های بزرگ جهانی و بین المللی است . شاید برای خیلی ها باور پذیر نباشد که این طرح یعنی ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال امکانپذیر باشد ، اما حتما شدنی است . این طرح نیازمند حضور همه دستگاه‌های کشور است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های جهانی و بین المللی بوده و هدف آن خانه دار کردن اقشار کم درآمد است .

    رستم قاسمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان لرستان گفت : موضوع مسکن در جامعه بسیار مهم است و شهروندان جامعه به خصوص اقشار کم درآمد نمی‌توانند با روش‌های عادی صاحب خانه شوند . اما با اراده دولت سیزدهم برای خانه دار کردن به خصوص کم درآمد‌ها و ابزار قانون جهش تولید مسکن این امکان فراهم شده است که بخش هایی از جامعه که خانه‌دار شدن برای آن‌ها تبدیل به رویا شده بود ، صاحب خانه شوند .

    وی ادامه داد : آنچه که دولت در برنامه ۴ ساله خود دارد ، یعنی احداث ۴ میلیون مسکن جزو طرح‌های بزرگ جهانی و بین المللی است . شاید برای خیلی ها باور پذیر نباشد که این طرح یعنی ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال امکانپذیر باشد ، اما حتما شدنی است . این طرح نیازمند حضور همه دستگاه‌های کشور است . همکاران خوبم در وزارت راه و شهرسازی ، در استان‌ها و ادارات کل و همه کسانی که به این طرح کمک می‌کنند مانند ستاد اجرایی و بنیاد مسکن و به ویژه پیمانکارانی که در شرایط سخت همراه ما هستند را به کمک می‌طلبیم که این طرح بزرگ به خوبی انجام شود .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گام اول این طرح تامین زمین است ، گفت : همکاران من در سازمان ملی زمین و مسکن شبانه روز تلاش می‌کنند که تا پایان سال زمین ۴ میلیون واحد مسکونی تعیین تکلیف شود ، کما اینکه تاکنون زمین برای بخش بزرگی از این ۴ میلیون واحد تامین شده است . در گام دوم باید ایران را به یک کارگاه بزرگ ساخت‌و‌ساز تبدیل کنیم . هم مردم را خانه دار کنیم و هم رونق اقتصادی در کشور به دنبال ساخت و ساز ۴ میلیون واحد مسکونی ایجاد شده و مشکل اشتغال حل شود . ساخت ۴ میلیون مسکن کشور را به یک طراوت و امید رسانده و آینده خوبی را رقم خواهد زد .

    قاسمی با اشاره به مشکلات تامین زمین در استان لرستان گفت : امروز علی رغم اینکه تامین زمین موضوعی جدی در استان لرستان بوده ، تلاش های خوبی برای تامین زمین انجام شده است . در این استان نیز این مسیر سخت را پشت سر خواهیم گذاشت و برای مردم عزیز در سقفی که پیش بینی شده تامین زمین خواهد شد . امروز با تلاش همکاران عملیات اجرایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کل استان شروع خواهد شد که کمکی به مردم لرستان باشد . امیدواریم در گام های بعدی به سرعت تامین زمین برای بخش باقی مانده نیز انجام شود .




    مطالب مرتبط

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ، سه هزار و ۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و یک هزار قطعه زمین به متقاضیان ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    نظرات کاربران