در حال بارگذاری ...
  • مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی استان لرستان تا پایان سال ۱۴۰۶

    با اجرای سهمیه سالیانه ابلاغی بهسازی و بازسازی ، تا ۶ سال آینده تمامی واحدهای فرسوده روستایی در روستاهای استان‌ مقاوم سازی خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت : ۱۱۹ هزار واحد مسکن روستایی در این استان مقاوم‌سازی شده است و کار مابقی واحدها نیز تا پایان سال ۱۴۰۶ انجام می‌شود .

    مسعود رضایی افزود : ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی در ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی لرستان زندگی می‌کنند که تاکنون مقاوم سازی ۱۱۹ هزار واحد اجرایی شده است .

    وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در راستای اجرای طرح نهضت ملی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی اظهار داشت : اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۲۲ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان به این نهاد واگذار شده است .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تصریح کرد : از ۸۸ هزار واحد سهمیه طرح نهضت ملی مسکن در لرستان ، اجرای ۳۲ هزار واحد در قالب این طرح به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است .

    وی سهمیه سالیانه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان را حدود هشت هزار واحد عنوان و تصریح کرد : با اجرای سهمیه سالیانه ابلاغی بهسازی و بازسازی ، تا ۶ سال آینده تمامی واحدهای فرسوده روستایی در روستاهای استان‌ مقاوم سازی خواهد شد .

    رضایی لرستان را از استان‌های پیشرو در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی برشمرد و گفت: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در کشور ۵۰  و در این استان ۸۰ درصد است .




    مطالب مرتبط

    تسهیلات مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ و آغاز شد . اما از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک ها برای وام مسکن ...

    |

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، انجام وفاق اقتصادی با وفاق اجتماعی و اتحاد ملی همراه است . شخصاً به همین دلیل در سال گذشته تلاش کردم ، موانع حرکت پنج‌ساله آینده بنیاد مسکن را با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه به حداقل برسانم که با پیگیری‌های زیاد این ...

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    نظرات کاربران