در حال بارگذاری ...

بهره مندی ۱۹۰ هزار خانوار روستایی در استان آذربایجان‌ غربی از طرح هادی

طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی ، تولیدی ، تجاری و کشاورزی ، ساماندهی تاسیسات ، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت : ۶۵ درصد خانوارهای روستایی این استان شامل حدود ۱۹۰ هزار خانوار از طرح هادی روستایی بهره‌مند شده‌اند .

محمود بدلی اظهار داشت : تاکنون در آذربایجان‌غربی طرح هادی ۷۶۹ روستا اجرا و به بهره‌برداری رسیده است . همچنین یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای به این استان اختصاص یافته است .

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت : با تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات ، آسفالت ریزی در ۲۳۰ روستای دیگر استان اجرا می‌شود . اجرای سنگ فرش و آسفالت ، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر ، احداث سیل‌بند ، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی انجام می‌شود .

وی اظهار داشت : طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی ، تولیدی ، تجاری و کشاورزی ، ساماندهی تاسیسات ، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود .

۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۱۸۲ روستا از آنها دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است .

طرح هادی از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان روان‌بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت پایه گذاری شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار سمنان با حضور در دو پروژه ۱۶۰ واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۶۰ واحدی فجر آخرین روند اجرایی پروژه ها و پیشرفت ...

|

از ۲۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شده مسکن حمایتی در استان خوزستان برای ۲۱ هزار نفر پروژه تخصیص داده شده و ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی افتتاح حساب تحت پوشش هم در استان وجود دارند .

|

تسهیلات مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ و آغاز شد . اما از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک ها برای وام مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم اهدای کلید واحدهای مسکونی به توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی لنگرود با حضور مسئولین استانی برگزار شد . ...

|

اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

|

نظرات کاربران