در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند حمایت همه فعالان بخش مسکن

    شرایط بازار و سلایق مردم در حوزه مسکن تغییر کرده و روش های سنتی در ساخت و مدیریت روبه پایان است ؛ بر این اساس نمی توان با توسل به شیوه های سابق امور را هدایت کرد ، پس باید با فکر نو ، طرح نو و براساس خرد جمعی و همکاری تمامی فعالین بخش مسکن و ساختمان مسیر را برای توسعه بخش مسکن مهیا کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرماندار کامیاران در نشست فعالان بخش مسکن این شهرستان ، خواستار حمایت همه فعالین بخش مسکن از اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد .

    مسعود الماسی گفت : تصویب ایجاد باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ، بهترین فرصت برای استفاده از تمامی ظرفیت ها در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و فعالان اقتصادی بخش مسکن باید با عضویت در این باشگاه با تمام توان از این طرح حمایت کنند .

    الماسی ، همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط با بخش مسکن را در موفقیت برنامه های باشگاه ضروری دانست و افزود : با توجه به بسته های تشویقی و حمایتی باشگاه، عضویت فعالان بخش مسکن موید توسعه بخش مسکن و توسعه اقتصادی استان و رونق کسب و کارهای این حوزه است .

    وی از تمامی فعالان بخش مسکن و ساختمان شهرستان برای حضور در باشگاه دعوت کرد و اظهار داشت : فعالان بخش مسکن باید برای موفقیت کسب و کار خود و نیز کمک به توسعه و رونق بخش مسکن و خانه دار کردن شهروندان با تمام ظرفیت خود از باشگاه حمایت و برنامه های آن را همراهی کنند .

    امید راست بین معاون مدیریت نیز در خصوص تشکیل باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان گفت : مردم کردستان هم مانند دیگر نقاط کشور با مشکل نبود مسکن مواجه هستند و می بایست برای تامین مسکن آنان برنامه ویژه ای تدوین کرد که در راستای تحقق این امر مهم و رونق کسب و کار و ساماندهی فعالان مسکن و ساختمان بانک مسکن با اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری تفاهم نامه ای برای اجرای طرح باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان استان منعقد کرده است .

    وی خواستار حمایت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با بخش مسکن از باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان شد و اظهار داشت : بدون شک ، با توجه به مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ، ایجاد باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان می تواند در ساماندهی بخش مسکن و تامین سرپناه برای شهروندان نقش بسیار مهمی ایفاء کند و از سویی دیگر موجب رونق کسب و کار فعالان بخش مسکن و صادرات توانمندیهای فنی و اجرایی و تولیدات استان به کشورهای همسایه خصوصا عراق شود .

    راست بین با اعلام آمادگی این بانک از تمامی برنامه و طرح های مرتبط با رونق و توسعه بخش مسکن گفت : شرایط بازار و سلایق مردم در حوزه مسکن تغییر کرده و روش های سنتی در ساخت و مدیریت روبه پایان است ؛ بر این اساس نمی توان با توسل به شیوه های سابق امور را هدایت کرد ، پس باید با فکر نو ، طرح نو و براساس خرد جمعی و همکاری تمامی فعالین بخش مسکن و ساختمان مسیر را برای توسعه بخش مسکن مهیا کرد .

    معاون مدیریت کردستان همچنین در خصوص توسعه فناوری های حوزه مسکن و ساختمان خاطرنشان کرد : در این باشگاه ، روش های دانش بنیان تولید مسکن توسط پارک علم و فناوری در اختیار مخاطبان قرار می گیرد تا این افراد بتوانند از امکانات آموزشی و حمایتی این نهاد برخوردار شوند . اتاق بازرگانی هم به عنوان بزرگترین نهاد بخش خصوصی ، پتانسیل های مالی و تجربی خود در حوزه سرمایه گذاری را معرفی و بانک مسکن هم منابع خود را در این راستا بسیج می کند تا بتوانیم با همکاری یکدیگر ، هم قیمت تمام شده را پایین بیاوریم و هم رونق بخش روند ساخت مسکن باشیم .

    راست بین گفت : ایجاد باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان ، نگاه جدیدی به حوزه مسکن است و استان کردستان به عنوان اولین استان در کشور است که باشگاه را با ساختاری فراسازمانی تاسیس می کند و ضرورت دارد تا دستگاه های اجرایی مرتبط و فعالان حوزه مسکن از تولیدکنندگان ، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان با این باشگاه همراه شده تا همه افکار و منابع را در یک نقطه متمرکز کنیم .

    لازم به ذکر است در پایان این نشست ، فعالان اقتصادی بخش مسکن و ساختمان دیدگاه های خود را در خصوص تشکیل باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان و مشکلات حوزه کاری خود با مدیران دستگاه های اجرایی در میان گذاشتند .




    مطالب مرتبط

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می گیرد و می توان این طرح را نمونه ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، دانست چرا که نقطه آغاز و پیشرفت این طرح ، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت پروژه هاست .

    |

    این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضای شورای‌عالی با الحاق ۳۳۸ هکتار به شرط ساخت حداکثر واحدهای مسکونی دو طبقه در این محدوده برای این بافت شهری موافقت شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان ورزنه شامل مباحث مرتبط با تامین ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب طرح جامع کمالشهر در استان البرز ، طرح نمونه گردشگری چغاخور در استان ...

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    نظرات کاربران