در حال بارگذاری ...

استان قم رتبه دوم کشور در تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن

در استان قم نیز با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان به شهر قم و تامین زمین در شهرهای کهک ، دستجرد و سلفچگان سامانه ثبت نام برای استان باز شد . تعهد استان قم احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی در طول دوره چهار ساله است که با اقدامات انجام شده برای ۹۸ درصد آن تأمین زمین انجام شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس ارزیابی صورت گرفته وزارت راه و شهرسازی ، استان قم با تأمین زمین برای ۹۸ درصد از سهم خود در طرح نهضت ملی مسکن ، رتبه دوم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است .

حسن صبوری گفت : در تمام کلان شهرها به دلیل تراکم جمعیت ، مهاجر پذیری و فراهم بودن امکانات شهری ، تأمین زمین مناسب برای ساخت مسکن از چالش های اساسی و پیشرو است . مرحله اول ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی انجام می پذیرد که تأمین زمین در آن از قبل پیش بینی و تأمین شده است .

صبوری توضیح داد : در استان قم نیز با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان به شهر قم و تامین زمین در شهرهای کهک ، دستجرد و سلفچگان سامانه ثبت نام برای استان باز شد . تعهد استان قم احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی در طول دوره چهار ساله است که با اقدامات انجام شده برای ۹۸ درصد آن تأمین زمین انجام شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار داشت : این استان براساس ارزیابی انجام شده توسط ستاد وزارت راه و شهرسازی رتبه دوم کشور در تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

|

۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

|

از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

|

نظرات کاربران