در حال بارگذاری ...
  • استان قم رتبه دوم کشور در تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن

    در استان قم نیز با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان به شهر قم و تامین زمین در شهرهای کهک ، دستجرد و سلفچگان سامانه ثبت نام برای استان باز شد . تعهد استان قم احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی در طول دوره چهار ساله است که با اقدامات انجام شده برای ۹۸ درصد آن تأمین زمین انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس ارزیابی صورت گرفته وزارت راه و شهرسازی ، استان قم با تأمین زمین برای ۹۸ درصد از سهم خود در طرح نهضت ملی مسکن ، رتبه دوم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است .

    حسن صبوری گفت : در تمام کلان شهرها به دلیل تراکم جمعیت ، مهاجر پذیری و فراهم بودن امکانات شهری ، تأمین زمین مناسب برای ساخت مسکن از چالش های اساسی و پیشرو است . مرحله اول ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی انجام می پذیرد که تأمین زمین در آن از قبل پیش بینی و تأمین شده است .

    صبوری توضیح داد : در استان قم نیز با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان به شهر قم و تامین زمین در شهرهای کهک ، دستجرد و سلفچگان سامانه ثبت نام برای استان باز شد . تعهد استان قم احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی در طول دوره چهار ساله است که با اقدامات انجام شده برای ۹۸ درصد آن تأمین زمین انجام شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار داشت : این استان براساس ارزیابی انجام شده توسط ستاد وزارت راه و شهرسازی رتبه دوم کشور در تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    نظرات کاربران