در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان

    محلات پیش‌بینی شده اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان به ترتیب با هفت محله به شهر زابل ، پنج محله به شهر زاهدان ، ۲ محله شهر خاش و سه محله به شهر سراوان اختصاص دارد . هم‌ اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اجرای حدود ۵۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در حاشیه شهرهای زاهدان ، زابل ، خاش و سراوان حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد .

    عطاء اله اکبری اظهار داشت : حدود ۵۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در حاشیه شهرهای زاهدان ، زابل ، خاش و سراوان توسط این اداره کل در دست اجراست . اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت‌زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر مذکور در چند سال اخیر اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی محرک رشد و توسعه محلات را به عنوان یکی از مهمترین مسئولیت‌های سازمانی خود در دستور کار ویژه قرار داده است .

    اکبری ادامه داد : به همین ‌منظور در شهرهای مورد هدف طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اقداماتی مختلف نظیر اجرای زیرسازی ، بهسازی و آسفالت معابر ، ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی ، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف ، ساخت فضاهای تفریحی ، تکمیل بازارچه‌های محله‌ای ، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی به منظور اشتغال ساکنان محلات هدف و همچنین برپایی دوره آموزشی تامین سرپناه امن در اولویت کاری قرار گرفته است .

    مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد : محلات پیش‌بینی شده اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان به ترتیب با هفت محله به شهر زابل ، پنج محله به شهر زاهدان ، ۲ محله شهر خاش و سه محله به شهر سراوان اختصاص دارد . هم‌ اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد .

    اکبری همچنین وسعت سکونتگاه‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های زیرپوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود : تمام تلاش همکاران ما با اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان‌های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    نظرات کاربران