در حال بارگذاری ...
  • تسهیلات نوسازی به ساکنین بافت فرسوده شهری تعلق می‌گیرد

    ۱۲۰ میلیون تومان از ۲۰۰ میلیون تومان این وام ۹ درصد و ۵۰ میلیون تومان آن با سود ۱۶ درصد و ۳۰ میلیون باقی مانده با سود ۱۸ درصد در اختیار متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده قرار خواهد گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت : ساکنین بافت فرسوده شهری می توانند از تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده شهری استفاده کنند .

    جعفر زاهدی اظهار کرد : مبلغ این تسهیلات به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان است که بر اساس پیشرفت فیزیکی این وام پرداخت می شود . کسانی می توانند از این وام استفاده کنند که واحد مورد درخواست آنها در محدوده مصوب بافت فرسوده واقع شده باشد و با توجه به افزایش هزینه ساخت احتمال افزایش مبلغ این وام نیز وجود دارد .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس در خصوص سود این وام گفت : ۱۲۰ میلیون تومان از ۲۰۰ میلیون تومان این وام ۹ درصد و ۵۰ میلیون تومان آن با سود ۱۶ درصد و ۳۰ میلیون باقی مانده با سود ۱۸ درصد در اختیار متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده قرار خواهد گرفت .

    زاهدی در ادامه در خصوص فعالیت هایی که اداره کل راه و شهرسازی در بافت های فرسوده شهری انجام می دهد گفت : امسال ۹۸ میلیارد ریال قیر رایگان در اختیار شهرداری ها قرار گرفت تا نسبت به انجام آسفالت معابر بافتهای فرسوده اقدام  شود .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در پایان اظهار داشت : پروژه های بسیار ارزشمند و تاثیر گذاری در بافت های فرسوده شهری نظیر تعداد زیادی خانه محله ، مجتمع فرهنگی ، مجتمع ورزشی و مرمت آثار تاریخی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان فارس طی سال های گذشته صورت پذیرفته است .




    مطالب مرتبط

    شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    نظرات کاربران