در حال بارگذاری ...
  • موافقت مشروط با الحاق ۸۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی به محدوده پیرانشهر

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۸۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی به محدوده پیرانشهر به شکل مشروط موافقت کرد.

    فرزانه صاد‌ق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به معتمدیان استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌غربی مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر پیرانشهر (الحاق ۸۵ هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی به محدوده) ابلاغ کرد .

    در متن مصوبه آمده است : شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر پیرانشهر (الحاق ۸۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی) را پیرو صورتجلسات مورخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ و ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ستاد بازآفرینی شهرستان پیرانشهر و جلسه مورخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌غربی و با توجه به صورتجلسه مورخ ۲۲ مهر ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرارداد و با الحاق محدوده‌هایی که با بررسی و تشخیص شرکت بازآفرینی شهری ایران ، سکونتگاه غیررسمی تشخیص داده شوند ، مشروط به تحقق شرایط زیر موافق می‌کند :

    ۱ - با توجه به تکلیف مندرج در بند ۲ تبصره ۳ مصوبه هیات‌وزیران به شماره ۳۳۵۰/ت۵۸۰۵۰ ه مورخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ، مجوز کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون "حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی" به صورت یکپارچه برای محدوده‌های واجد شرایط فوق‌الذکر اخذ شود .

    ۲ - نقشه تفکیکی اراضی الحاقی با تأمین سرانه‌های عمومی حداقل به میزان مذکور در ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها به تائید کمیسیون ماده ۵ برسد .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    نظرات کاربران