در حال بارگذاری ...

تامین ۱۰۳۸ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان

بر اساس ارزیابی‌های انجام شده یکهزار و ۳۸ هکتار زمین تامین شده از سوی این اداره کل نیاز ۲ سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل را پوشش می‌دهد . سهمیه در نظر گرفته شده سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل ۲۳ هزار و ۹۷۱ واحد است که این اداره کل فراتر از برنامه ، زمین برای ساخت ۴۰ هزار و ۷۲۳ واحد تامین کرده و این روند همچنان برای افق چهار ساله این طرح مهم ملی با قوت ادامه دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : یکهزار و ۳۸ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای در محدوده تحت پوشش این اداره کل ، تامین شد .

عطاء اله اکبری گفت : یکهزار و ۳۸ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای میرجاوه ، دوست محمد ، زهک ، گشت ، زابل ، نوک‌آباد ، زاهدان ، سراوان ، سوران ، خاش ، رامشار ، مهرستان ، سیرکان و جالق در محدوده تحت پوشش این اداره کل تامین شد . این تعداد زمین براساس مصوبات شورای مسکن سیستان و بلوچستان و پیگیری‌های مکرر استاندار محترم و رییس شورای مذکور برای ساخت ۴۰ هزار و ۷۲۳ واحد مسکونی در استان تامین شده تا در کمترین زمان و با بهترین کیفیت شاهد خانه‌دار شدن دهک‌های پایین جامعه باشیم .

اکبری افزود : بر اساس ارزیابی‌های انجام شده یکهزار و ۳۸ هکتار زمین تامین شده از سوی این اداره کل نیاز ۲ سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل را پوشش می‌دهد . سهمیه در نظر گرفته شده سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل ۲۳ هزار و ۹۷۱ واحد است که این اداره کل فراتر از برنامه ، زمین برای ساخت ۴۰ هزار و ۷۲۳ واحد تامین کرده و این روند همچنان برای افق چهار ساله این طرح مهم ملی با قوت ادامه دارد .

وی خاطرنشان کرد : از مجموع اراضی تامین شده از سوی این اداره کل بیش‌ از ۱۵۳ هکتار آن برای ساخت هفت هزار و ۹۶۰ واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است . اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پیشگامان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بشمار می‌رود به طوری که از ۶ آذر جاری قبل از پایان نام‌نویسی متقاضیان ساخت یکهزارو ۷۶واحد مسکونی طرح نهضت مسکن در شهرهای زاهدان و زابل توسط این اداره کل آغاز شده است .

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در پی افزایش تقاضا ، مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تا ۳۰ آذر ماه جاری تمدید شده است گفت : شهروندان سیستان و بلوچستان می‌توانند ثبت‌نام در مرحله نخست نهضت ملی مسکن را در سامانه مربوطه به نشانی https://saman.mrud.ir انجام دهند .




مطالب مرتبط

به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

|

تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد ...

|

تاکنون هزار و ۳۰۰ قطعه زمین ۲۶۰ متر مربعی برای ساخت واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن سیب و سوران توسط این اداره کل تامین شده است . همچنین بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان برای ساخت واحد ویلایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پروژه ها وصل شده ...

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

|

نظرات کاربران