در حال بارگذاری ...
  • تامین ۱۰۳۸ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان

    بر اساس ارزیابی‌های انجام شده یکهزار و ۳۸ هکتار زمین تامین شده از سوی این اداره کل نیاز ۲ سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل را پوشش می‌دهد . سهمیه در نظر گرفته شده سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل ۲۳ هزار و ۹۷۱ واحد است که این اداره کل فراتر از برنامه ، زمین برای ساخت ۴۰ هزار و ۷۲۳ واحد تامین کرده و این روند همچنان برای افق چهار ساله این طرح مهم ملی با قوت ادامه دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : یکهزار و ۳۸ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای در محدوده تحت پوشش این اداره کل ، تامین شد .

    عطاء اله اکبری گفت : یکهزار و ۳۸ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای میرجاوه ، دوست محمد ، زهک ، گشت ، زابل ، نوک‌آباد ، زاهدان ، سراوان ، سوران ، خاش ، رامشار ، مهرستان ، سیرکان و جالق در محدوده تحت پوشش این اداره کل تامین شد . این تعداد زمین براساس مصوبات شورای مسکن سیستان و بلوچستان و پیگیری‌های مکرر استاندار محترم و رییس شورای مذکور برای ساخت ۴۰ هزار و ۷۲۳ واحد مسکونی در استان تامین شده تا در کمترین زمان و با بهترین کیفیت شاهد خانه‌دار شدن دهک‌های پایین جامعه باشیم .

    اکبری افزود : بر اساس ارزیابی‌های انجام شده یکهزار و ۳۸ هکتار زمین تامین شده از سوی این اداره کل نیاز ۲ سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل را پوشش می‌دهد . سهمیه در نظر گرفته شده سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل ۲۳ هزار و ۹۷۱ واحد است که این اداره کل فراتر از برنامه ، زمین برای ساخت ۴۰ هزار و ۷۲۳ واحد تامین کرده و این روند همچنان برای افق چهار ساله این طرح مهم ملی با قوت ادامه دارد .

    وی خاطرنشان کرد : از مجموع اراضی تامین شده از سوی این اداره کل بیش‌ از ۱۵۳ هکتار آن برای ساخت هفت هزار و ۹۶۰ واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است . اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پیشگامان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بشمار می‌رود به طوری که از ۶ آذر جاری قبل از پایان نام‌نویسی متقاضیان ساخت یکهزارو ۷۶واحد مسکونی طرح نهضت مسکن در شهرهای زاهدان و زابل توسط این اداره کل آغاز شده است .

    مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در پی افزایش تقاضا ، مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تا ۳۰ آذر ماه جاری تمدید شده است گفت : شهروندان سیستان و بلوچستان می‌توانند ثبت‌نام در مرحله نخست نهضت ملی مسکن را در سامانه مربوطه به نشانی https://saman.mrud.ir انجام دهند .




    مطالب مرتبط

    تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد ...

    |

    تاکنون هزار و ۳۰۰ قطعه زمین ۲۶۰ متر مربعی برای ساخت واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن سیب و سوران توسط این اداره کل تامین شده است . همچنین بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان برای ساخت واحد ویلایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پروژه ها وصل شده ...

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    نظرات کاربران