در حال بارگذاری ...
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید سهند و شهریار

    با توجه به کثرت تعداد ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی در شهر جدید شهریار ، ظرفیت مناسبی برای اجرای طرح در این شهر اختصاص یافته و سازوکار اجرایی آن در بررسی های کارشناسی فی‌مابین تعیین و اعلام خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه شورای عالی مسکن استان آذربایجان شرقی امروز سه شنبه ۲۳ آذرماه با حضور زین العابدین رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی ، حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، میر محمد غراوی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و اعضای شورا با محوریت بررسی آخرین وضعیت نحوه اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید سهند و شهریار برگزار شد . 

    طاهرخانی در ابتدای جلسه ضمن تشریح مفاد قانون طرح جهش تولید مسکن و جایگاه شهرهای جدید در اجرای این برنامه تأکید کرد : بدون شک اجرای طرح مذکور در شهرهای جدید فرصتی مناسب برای توسعه این شهرها به شمار می رود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت اراضی دولتی در اجرای پروژه های طرح جهش تولید مسکن بیان کرد : بخش مربوطه در استان (اداره کل راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن) هر چه زودتر اسناد اراضی مورد نظر را برای اجرای طرح مذکور به شرکت عمران شهر جدید سهند انتقال داده و اقدام لازم برای پیشبرد عملیات اجرایی هرچه زودتر انجام شود .

    وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه راهکارهای اجرای نهضت ملی مسکن در شهر جدید شهریار بر مبنای ماهیت غیردولتی برنامه‌ریزی شده است ، گفت : شرکت عمران شهر جدید سهند آمادگی لازم برای بررسی و جمع‌بندی با سازنده شهر جدید را داشته و در این خصوص مشکلی نخواهد بود .

    طبق گزارش ارائه شده در پایان این جلسه سازمان منابع طبیعی استان ، اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهر جدید را به شرکت عمران واگذار کرده و در مقابل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز حقوق عرفی متعلقه را پرداخت خواهد کرد .  

    گفتنی است با توجه به کثرت تعداد ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی در شهر جدید شهریار ، ظرفیت مناسبی برای اجرای طرح در این شهر اختصاص یافته و سازوکار اجرایی آن در بررسی های کارشناسی فی‌مابین تعیین و اعلام خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    نظرات کاربران