در حال بارگذاری ...

ثبت نام ۶۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان مازندران

بنا نیست در طرح مسکن ملی ، واحدهای لوکس و تجملی احداث شود و می بایست با همه صرف جویی های ممکن این پروژه با کیفیت مناسب اجرا گردد و این مهم یک اصل در این طرح ملی می باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار مازندران در جلسه شورای شورای مسکن استان مازندران با اعلام اینکه تاکنون ۶۰ هزار مازندرانی در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند گفت : طرح نهضت ملی مسکن با جدیت در حال انجام است .

سید محمود حسینی پور تصمیمات اتخاذ شده در این شورا را مطلوب ارزیابی کرد و با اعلام این که تاکنون حدود ۶۰ هزار مازنی در این طرح ملی ثبت نام کردند ، خاطرنشان کرد : در بخش عمده ای از شهرستان ها ، جانمایی اراضی توسط دستگاه های مسئول صورت پذیرفت و تسهیلاتی مصوب تاکنون در مناطق شهری تا سقف ۳۰۰ میلیون و در مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد . با اعلام آمادگی پیمانکاران و انبوه سازان امیدواریم بتوانیم بسرعت افتتاح بخشی از پروژه های مسکن مهر که در گذشته طراحی شده است را در آینده نزدیک شاهد باشیم و کلنگ پروژه های جدید را در آینده نزدیک به زمین بزنیم تا کسانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشدند یا برای ثبت نام در این طرح ، تردید داشتند ، برای ثبت نام اقدام نمایند .

حسینی پور گفت : امیدواریم در طرح ملی مسکن با اقدامات موثر ؛ زمینه ای فراهم شود تا افراد نیازمند مسکن بویژه جوانان مشارکت نمایند . باید اقدامات لازم برای کیفیت بخشی به این پروژه بر اساس آسییب شناسی انجام شده و سازکاری که در مسکن مهر بکار بسته شد ، صورت گیرد تا متناسب با وضعیت روز جامعه این واحدها تحویل مردم شود .

نماینده عالی دولت در مازندران با عنوان اینکه کارگروهی متشکل از معاونت عمرانی استانداری ، اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و انجمن انبوه سازان و پیمانکاران برای قیمت گذاری مسکن ملی در استان تشکیل شود ، افزود : بنا نیست در طرح مسکن ملی ، واحدهای لوکس و تجملی احداث شود و می بایست با همه صرف جویی های ممکن این پروژه با کیفیت مناسب اجرا گردد و این مهم یک اصل در این طرح ملی می باشد .

استاندار تاکید کرد : نباید در ساخت و سازها از کیفیت کم کنیم و مجموعه انبوه سازان و پیمانکاران ، نگاه معنوی و کمک به دولت در طرح مسکن ملی داشته باشند تا قشر ضعیف جامعه صاحب خانه شوند .

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در جلسه شورای مسکن استان گفت : نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست ، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است . متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن ، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن ، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند .

وی در خصوص میزان استقبال از این طرح و آماری از میزان مشارکت اعلام کرد : تا امروز بیش از ۶۰ هزار هم استانی در این طرح ثبت‌نام کردند که در این مرحله در حال پالایش اطلاعات آنها هستیم . تلاش خواهیم کرد تا اوایل ماه آتی نتایج پالایش به متقاضیان واجد شرایط اعلام شود تا مراحل بعدی ثبت‌نام را طی کنند .

نظری در خصوص تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن گفت : از آنجایی که این واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت سازنده نیست چنانچه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد معین واریز شود حتما این پروژه‌ها می‌تواند در زمان کوتاه‌تری تحویل بشود . پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی برای تحویل واحدها حداقل یک سال و نیم تا دو سال است .




مطالب مرتبط

ساخت این مدارس با همکاری سازمان نوسازی مدارس صورت پذیرفته و ادامه ساخت ۵۴ مدرسه در قالب ۶۱۱ کلاس درس نیز در حال اجرا و تکمیل است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم اهدای کلید واحدهای مسکونی به توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی لنگرود با حضور مسئولین استانی برگزار شد . ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های شرق گلستان گفت : در راستای تامین خدمات روبنایی پروژه های مسکن شهرستان کلاله ، عملیات ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح ۹۴۴ واحد مسکونی همزمان با هفته دولت خبر داد . محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و ...

|

طبق این تفاهم نامه ، اداره کل راه و شهرسازی مکلف به تخصیص اراضی لازم در سایت‌های مسکن شش هر گنبد ، علی آباد کتول ، کلاله ، کردکوی ، دلند و انبار الوم شد .

|

نظرات کاربران