در حال بارگذاری ...
  • موافقت با الحاق ۳۶ هکتار اراضی واقع در شرق محدوده چابهار به طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۳۶ هکتار اراضی واقع در شرق محدوده چابهار به طرح ملی مسکن با کاربری مسکونی موافقت کرد .

    فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با مدرس‌خیابانی استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سیستان‌وبلوچستان ، مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر چابهار (الحاق ۳۶ هکتار اراضی واقع در شرق شهر به محدوده) ابلاغ کرد .

    در متن این مصوبه آمده است : شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ موضوع «مغایرت اساسی طرح جامع شهر چابهار - الحاق حدود ۳۶ هکتار اراضی واقع در شرق شهر به محدوده» مصوب جلسه مورخ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سیستان و بلوچستان را با توجه به صورتجلسه مورخ ۳ شهریور ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مبنی بر الحاق اراضی مذکور با کاربری مسکونی با تامین خدمات جهت تامین اراضی طرح اقدام ملی مسکن ، مقرر کرد طرح تفکیکی اراضی مذکور در چارچوب زیر به تائید کمیسیون ماده پنج برسد :

    ۱- عدم الحاق سطوح مربوط به بستر و حریم معبر مواصلاتی به ایرانشهر و همچنین پایانه وضع موجود .

    ۲- حذف دسترسی سواره اراضی الحاقی از معبر ایرانشهر –چابهار و تامین دسترسی به سایت از سایر جبهه‌ها به جز شمال .

    ۳- اتخاذ تدابیر لازم جهت حفظ حریم و بستر آبراهه‌ها و مسیل‌های متداخل با اراضی بر اساس اعلام‌نظر شرکت آب منطقه‌ای .

    ۴- تامین سطوح و سرانه‌های خدماتی موردنیاز حداقل به میزان سرانه‌های خدماتی طر جامع مصوب چابهار .

    ضمنا شورای‌عالی مقرر کرد مابقی نیاز اراضی موضوع قانون جهش تولید مسکن با استفاده از ظرفیت اراضی داخل محدوده شهر چابهار شهر جدید تیس و همچنین در طرح ویژه در دست تهیه " ساماندهی سکونتگاه‌های روستایی کمپ تا رمین " تامین شود .

     




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    در حال حاضر با حضور ۱۰ پیمانکار و توسعه‌گر محلی فعال ، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین ، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی ، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان ...

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن میزان تقریبی ۴ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی در شهر بادرود برابر ضوابط تملک و سند مالکیت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت که پس از تهیه طرح تفکیکی و تایید کمیته فنی موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و در حال حاضر در مرحله ابلاغ طرح ...

    |

    نظرات کاربران