در حال بارگذاری ...
  • راه‌اندازی تعاونی‌های توسعه محلی در ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور

    طبق مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در سطح کشور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار شناسایی شده است که طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار با مشارکت کلیه دستگاه ها و سازمان های ذیربط و با کمک گرفتن از ظرفیت ساکنان محلات در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : تعاونی‌های توسعه محلی به منظور ساماندهی ظرفیت‌های محله و مشارکت در توسعه و بازآفرینی محلات نوسازی و ساخت مسکن در تمام محله‌های کم برخوردار کشور ، راه اندازی می‌شود .

    نشست مشترک معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و رییس اتاق تعاون ایران با هدف همکاری جهت ساماندهی متقاضیان مسکن به ویژه مستاجران در ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در اتاق تعاون ایران برگزار شد .

    محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه اتاق‌های تعاون با توجه به در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی آمادگی خود را جهت حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده و تامین مصالح ساختمانی با قیمت مناسب اعلام کرده است ، اظهار کرد : در این نشست ، مقرر شد تفاهم نامه مشترکی بین اتاق تعاون ایران ، شرکت بازآفرینی شهری ایران و وزارت کشور جهت ساماندهی متقاضیان مسکن منعقد شود ، همچنین مقرر شد در کل ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور تعاونی‌های توسعه محلی جهت ساماندهی ظرفیت‌های محلی برای نوسازی ساخت مسکن و مشارکت در توسعه و بازآفرینی محلات راه‌اندازی شود .

    طبق مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در سطح کشور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار شناسایی شده است که طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار با مشارکت کلیه دستگاه ها و سازمان های ذیربط و با کمک گرفتن از ظرفیت ساکنان محلات در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    نظرات کاربران