در حال بارگذاری ...
  • احداث و تکمیل بیمارستان‌های ایرانشهر و زابل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

    از آنجایی که یکی از دغدغه‌های استان کمبود تخت بیمارستانی است ، احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر و همچنین ۲۰۷ تختی زابل نیز در دستور کار سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی احداث و تکمیل دو بیمارستان ایرانشهر و زابل در استان سیستان و بلوچستان را از اولویت‌های وزارتخانه برای مناطق محروم برشمرد .

    علی نبیان در خصوص برنامه سازمان برای احداث بیمارستان به ویژه در مناطق محروم و نیازمند از جمله سیستان و بلوچستان است ، گفت : بیمارستان ۲۲۲ تختی سراوان در نیمه اول امسال توسط سازمان مجری تکمیل و تحویل بهره بردار شد . با وجود نیاز این بیمارستان به احداث ساختمان MRI مقرر شد تا در کنار بیمارستان سراوان احداث ساختمان MIR از دو ماه پیش در برنامه قرار بگیرد که چنانچه تامین منابع آن انجام شود تا قبل از پایان سال در برنامه است که تکمیل شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : از آنجایی که یکی از دغدغه‌های استان کمبود تخت بیمارستانی است ، احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر و همچنین ۲۰۷ تختی زابل نیز در دستور کار سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی است .

    نبیان گفت : بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر در زیربنای ۶۰ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع در برنامه است تا در دو سال آینده تکمیل شود . طراحی این بیمارستان به اتمام رسیده است و هم اکنون ۳۴ درصد پیشرفت دارد و با اعتبار ۹۵/۳ میلیاردتومان تکمیل می‌‌شود . برای این بیمارستان احداث بخش‌های بستری ، داخلی ، جراحی ، بستری کودکان و بخش‌های سی سی یو ، آی سی یو ، ان آی سی یو ، پی سی سی یو ، پی آی سی یو ، پیش‌بینی شده است .

    وی افزود : بیمارستان ۲۰۷ تختی زابل نیز دومین بیمارستانی است که در برنامه احداث و تکمیل قرار گرفته است . این بیمارستان که در ۵ طبقه احداث می‌شود ۱۰ درصد پیشرفت دارد و در زیربنایی ۱۲هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران