در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان

    سیستان و بلوچستان به عنوان پیشتاز در ساخت طرح نهضت ملی مسکن ، تا دوسال آینده مشکلی در زمینه تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی این پروژه ملی ندارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ‌، استاندار سیستان و بلوچستان گفت :‌ به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب تامین شده است .

    حسین مدرس خیابانی در سومین نشست شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد ، اظهار داشت : ادارات کل راه و شهرسازی استان تاکنون اقدامات ارزشمندی را در زمینه تامین زمین به ویژه در شهرهای بزرگ با تراکم جمعیتی بالا از طریق الحاق اراضی به محدوده قانونی شهرها و تغییر کاربری زمین ها انجام داده اند .

    وی با بیان اینکه همزمان با تامین زمین طرح های تفکیکی آنها انجام و مصوبات آنها اخذ شده است ، گفت : سیستان و بلوچستان به عنوان پیشتاز در ساخت طرح نهضت ملی مسکن ، تا دوسال آینده مشکلی در زمینه تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی این پروژه ملی ندارد .

    استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد : از ۲۸ مهرماه سالجاری تاکنون افزون بر ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و این روند همچنان تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد . با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن مهمترین پروژه دولت سیزدهم بشمار می رود ضروری است همه فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان در این امر مشارکت فعال داشته باشند .

    وی بر تامین مسکن خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار حمایت پذیر نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از طریق طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود : این طرح علاوه بر خانه دار کردن دهک های پایین جامعه سبب اشتغالزایی بخش قابل توجه از افراد جویای کار استان می شود .

    محمد سرگزی نماینده مردم سیستان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از استاندار و سایر دستگاههای اجرایی استان در  زمینه تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان قدردانی کرد .

    مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت : تاکنون یکهزار و ۸۳۹ هکتار زمین در سراسر استان برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است . به منظور تسریع احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان اراضی مورد نیاز به بنیاد مسکن واگذار شده است .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران