در حال بارگذاری ...
  • اخذ ۴۰۹ رای مثبت قضایی برای مبارزه با زمین خواری در استان اصفهان

    اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اخذ ۴۰۹ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال برای بازپس گیری بیش از یکهزار و ۲۳۲ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان خبر داد .

    عبدالحسین پارسایی‌راد اظهار کرد : با پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص، از ابتدای سال تا کنون ۴۰۹ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال اخذ شده است . این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با متصرفان و زمین‌خوارانِ بیش از یکهزار و ۲۳۲ هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است .  

    معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: ۵۵ فقره رای قطعی قضایی در راستای رفع تصرفات غیر مجاز اجرا شد که به تبع آن بیش از ۳۴ هکتار از اراضی ملی در سطح استان به دولت اعاده شد . به موجب دست درازی به بیش از ۶ هزار و ۱۱ هکتار از اراضی دولتی ، ۸۰ مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی علیه اشخاص متخلف تشکیل شده است .  

    پارسایی راد گفت : اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .  

    وی با تاکید بر جدیت این اداره‌کل در برخورد با متصرفان اراضی ملی اذعان داشت : اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نسبت به اشخاصی که اقدام به دست‌اندازی به اراضی ملی می‌کنند به‌هیچ وجه مسامحه نخواهد کرد .  

    معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند ، گفت : اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت .




    مطالب مرتبط

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

    |

    نظرات کاربران