در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ طرح شهرسازی پادگان شهر میانه در چارچوب قانون انتقال پادگان‌ها

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار آذربایجان‌شرقی طرح شهرسازی پادگان شهر میانه را در چارچوب انتقال پادگان‌ها ابلاغ کرد .

    فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با عابدین‌خرم استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ، مصوبه شورا را با موضوع طرح شهرسازی پادگان شهر میانه در چارچوب قانون انتقال پادگان‌ها ابلاغ کرد .

    در متن این مصوبه آمده است : شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۸ آذر ۱۴۰۰ خود طرح شهرسازی اراضی ۳۲ هکتاری پادگان شهر میانه را در چارچوب قانون انتقال پادگان‌ها و پیرو مصوبه مورخ ۹ مهر ۱۳۹۷ کمیسیون ماده ۵ و صورتجلسه مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و مشروط به موارد زیر با طرح مذکور موافقت کرد :

    ۱. مطابق بند ۳ قانون انتقال پادگان‌ها سطح ناخالص مسکونی (شامل معابر و کلیه کاربری‌ها و دسترسی‌های مقیاس محله‌ای) به حداکثر۶۰ درصد کل عرصه محدود و مابقی اراضی به خدمات عمومی تخصیص یابد .

    ۲. با توجه به نیاز شهر میانه به فضای سبز یکپارچه مقیاس شهری ، اراضی واقع در جنوب محور پبش‌بینی شده در جنوب طرح شهرسازی محدوده پادگان ، به صورت یکپارچه به فضای سبز شهری اختصاص یابد .

    ۳. خدمات مقیاس منطقه‌ای و شهری واقع در محدوده موردنظر ، با رعایت مفاد بندهای ۱ و ۲ تحت عنوان کلی «خدمات شهری» لحاظ شود تا در بازنگری طرح جامع شهر میانه -که هم‌اکنون در دست تهیه است - با عنایت به سطوح و سرانه‌های کل شهر مورد تدقیق قرار گیرد .

    ۴. احداث بنا در کاربری مسکونی سهم مالک ، با سطح اشغال۶۰ درصد و تراکم۱۸۰ درصد و در سایر کاربری‌ها بر اساس ضوابط طرح تفضیلی ملاک‌عمل خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران تمامی استان و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ...

    |

    نظرات کاربران