در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام بیش از ۵۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان یزد

    بر اساس تجربه ثبت نام های قبلی مسکن ، پیش بینی می شود تنها حدود ۵۰ درصد این افراد واجد شرایط باشند که اداره مسکن و شهرسازی خود مکلف به تعیین زمین و ساخت مسکن برای این تعداد افراد واجد شرایط می داند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت : تاکنون بیش از ۵۰ هزار یزدی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند .

    رضا یادگاری در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان یزد که با حضور مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور و مدیران آزمایشگاه های ۱۲ استان همجوار یزد برگزار شد خاطرنشان کرد : براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۲۵ درصد خانوارهای یزد فاقد مسکن ملکی می باشند که این عدد نسبت به سرشماری سال ۷۵ رشدی ۲۰ درصدی داشته است . بر اساس برآوردها در استان یزد ۱۱۴ هزار خانوار یزدی فاقد مسکن ملکی می باشند که از این تعداد ۱۰۴ هزار خانوار در مناطق شهری ساکن هستند .

    یادگاری با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۵۰ هزار یزدی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند اظهار داشت : بر اساس تجربه ثبت نام های قبلی مسکن ، پیش بینی می شود تنها حدود ۵۰ درصد این افراد واجد شرایط باشند که اداره مسکن و شهرسازی خود مکلف به تعیین زمین و ساخت مسکن برای این تعداد افراد واجد شرایط می داند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در ادامه با بیان اینکه طول عمر مفید ساختمان در ایران حدود ۳۵ سال است که در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کم است ابراز داشت : نقش آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این زمینه بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید با بررسی ها و کنترل کیفیت مصالح در این زمینه موثر باشد .

    وی ادامه داد : متاسفانه وضعیت ایمنی بسیاری از ساختمان های شهرهای کشور به هیچ عنوان مناسب نیست و باید امیدوار بود زلزله ای در این مناطق به وقوع نپیوندد که به طور حتم خسارات فراوانی را به دنبال خواهد داشت که در این زمینه نیز آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید نقش فعال تری ایفا کند .




    مطالب مرتبط

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران