در حال بارگذاری ...
  • نقش موثر تثبیت اراضی ملی در کاهش زمین‌خواری

    کارگروهی متشکل از کارشناسان ثبت و حوزه املاک و حقوقی راه و شهرسازی به شکل مستمر مستندسازی و تثبیت مالکیت اراضی را انجام می‌دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به دنبال تسریع در اجرای فرایندهای قانون حدنگار و تثبیت مالکیت دولت در اراضی از نیمه دوم سال ٩٨ تاکنون ، نشست مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تثبیت اراضی ملی و اجرای کاداستر در کاهش زمین خواری نقش بسزایی دارد ، گفت : راه و شهرسازی به تعهدات خود در بحث کاداستر عمل کرده و با ارائه مستندهای لازم در اجرای کامل کاداستر جدیت دارد تا از هرگونه تعرض به اراضی ملی و دولتی پیشگیری شود .

    سیدمحسن حمزه‌لو ادامه داد : کارگروهی متشکل از کارشناسان ثبت و حوزه املاک و حقوقی راه و شهرسازی به شکل مستمر مستندسازی و تثبیت مالکیت اراضی را انجام می‌دهند .

    براساس تصویب قانون حدنگار ، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند مستندهای مالکیت و نقشه استاندارد کاداستری به ثبت اسناد و املاک تحویل و سند مالکیت اخذ کنند . اجرای قانون حدنگار موجب تثبیت مالکیت دولت در اراضی ، شفافیت ، ارتقای سلامت اداری و صیانت از اراضی ملی و دولتی می‌شود .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    نظرات کاربران