در حال بارگذاری ...

برگزاری ۲۰ جلسه کمیسیون قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در استان تهران

تشخیص ضرورت احداث هر بنایی در اراضی زراعی و باغی خارج در محدوده شهرها و شهرک‌ها به تشخیص این کمیسیون و رای نهایی اعضا بستگی دارد . با یک برنامه ریزی منسجم از ابتدای سال ۱۴۰۰ و با هدف تحقق شعار سال در حمایت از تولیدات تاکنون بیست جلسه تشکیل شده که به بررسی ۳۰۰ پرونده پرداخته شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری منظم و مستمر جلسات تبصره یک ماده یک در محل سازمان جهاد کشاورزی خبر داد .

خلیل محبت خواه از تشکیل ۲۰ جلسه تبصره یک ماده یک (قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها) در محل سازمان جهاد کشاورزی این استان خبر داد . کمیسیون مذکور به منظور تشخیص ضرورت تغییر کاربری در اراضی خارج از محدوده شهرها و شهرک‌ها هر دو هفته یکبار با حضور اعضا مرکب از جهاد کشاورزی ، ‌امور اراضی ، راه و شهرسازی ، حفاظت محیط زیست و نماینده استانداری تهران به ریاست سازمان جهاد کشاورزی با هدف بررسی تقاضاهای واصله به دبیرخانه جهاد کشاورزی و همچنین آرا منتهی به رای دادگاه تشکیل جلسه داده و پرونده های تقاضای احداث که بیشتر شامل موارد تولید و احداث هستند ، مورد بررسی قرار می‌گیرد .

وی در ادامه افزود : تشخیص ضرورت احداث هر بنایی در اراضی زراعی و باغی خارج در محدوده شهرها و شهرک‌ها به تشخیص این کمیسیون و رای نهایی اعضا بستگی دارد . با یک برنامه ریزی منسجم از ابتدای سال ۱۴۰۰  و با هدف تحقق شعار سال در حمایت از تولیدات تاکنون بیست جلسه تشکیل شده که به بررسی ۳۰۰ پرونده پرداخته شده است .

محبت خواه گفت : در جلسه بیستم کمیسیون ، به موارد خاص تولیدات کشاورزی و باغی شامل (پروار بندی گوساله ، پرورش ماهی زینتی ، احداث گلخانه گلها و گیاهان زینتی ، پرورش قارچ خوراکی، احداث گلخانه سبزی و صیفی ، ایستگاه جمع آوری شیر دامی و ...) پرداخته شد .

وی رویکرد کمیسیون تبصره یک ماده یک را در مرحله اول حفظ اراضی و در مرحله بعدی افزایش تولید ، مانع زدایی در مسیر تولیدات کشاورزی و دامی استان تهران برشمرد و ابراز امیدواری کرد رویکرد این کمیسیون با همین قوت تا پایان سال ادامه یابد . نقش ادارات کل راه و شهرسازی کشور در کمیسیون‌ها اعم از کمیسیون ماده پنج ، کارگروه امور زیربنایی،تبصره یک ماده یک نقشی برجسته در مسیر تولید و اشتغال است ، اما متاسفانه ادارات راه و شهرسازی کشور تنها با ساخت راه و مسکن به مردم معرفی شده اند .




مطالب مرتبط

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

|

پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است ، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا ؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در پی گزارش منتشر شده ای با عنوان "فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر" در یکی از خبرگزاری‌ها مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳ ، اداره کل راه ...

|

مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

|

متاسفانه در شش ماهه اول امسال بسیاری از افراد ناآگاه به دام زمین خواران افتاده اند و بدون آگاهی نسبت به احداث آلونک ، بنا ، دیوار کشی و فنس کشی در اراضی ملی اقدام کرده اند و متحمل خسارات زیادی شده اند .

|

نظرات کاربران