در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح جامع شهر جدید گلمان در کارگره تخصصی امور زیربنایی استان آذربایجان غربی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هفتمین جلسه کارگره تخصصی امور زیربنایی و توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست آذربایجان‌غربی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای کارگروه تشکیل شد .

    تصویب طرح جامع شهر جدید گلمان مهم‌ترین مصوبه کارگروه بود . همچنین با الحاق به محدوده اراضی ملی شهر ارومیه ، بازرگان ، ایواوغلی ، سیه‌چشمه ، قره ضیاالدین ، سلماس‌ ، مهاباد ، بوکان ، پیرانشهر ، نقده و تکاب در راستای تأمین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن موافقت شد .

    درخواست‌های تأسیس واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی نیز در این جلسه بررسی شد .

    بررسی و ارایه پیشنهاد در خصوص طرح‌های توسعه عمران منطقه­ ای ، ناحیه ای ، روستایی و شهری ، طرح ­های مجموعه‌های شهری ، طرح‌های بهسازی ، نوسازی و مرمت بافت‌های قدیمی‌ و فرسوده ، تبدیل روستا به شهر ، طرح‌‌های ساماندهی عشایر و ساماندهی سکونت­گاه ­های غیررسمی با رعایت ملاحظات آمایش سرزمین ، اسناد توسعه استان و الزامات پدافند غیرعامل از مهم ترین وظایف این کارگروه است .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن میزان تقریبی ۴ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی در شهر بادرود برابر ضوابط تملک و سند مالکیت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت که پس از تهیه طرح تفکیکی و تایید کمیته فنی موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و در حال حاضر در مرحله ابلاغ طرح ...

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران