در حال بارگذاری ...
  • برای دریافت تسهیلات خودمالکی نیازی به خرید اوراق و سپرده‌گذاری نیست

    هم اکنون برای خودمالکانی که در سایت نهضت ملی مسکن ثبت‌نام می کنند این امکان فراهم شده است تا در هنگام ثبت‌نام مدارک خود را بارگذاری و با انتخاب بانک به شعب معرفی می‌شوند و نسبت به تکمیل اطلاعات در شعب بانک اقدام می ‌کنند . مهم‌ترین مدارکی که لازم است اسناد مالکیت و پروانه ساختمان است که بر اساس آن تسهیلات بانکی به این دسته از خودمالکان پرداخت می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه تسهیلات خودمالکان با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن و معرفی به بانک پرداخت می‌شود ، گفت : تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی به متقاضیان در تمامی شهرها پرداخت می‌شود .

    محمودزاده معاون در خصوص ارایه تسهیلات خودمالکی توضیحاتی را ارایه کرد و گفت : برای ثبت نام خودمالکان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه شهرهای کشور و همه روستاها برای این دسته از متقاضیان باز است. هرکسی با هر تعدادی که در پروانه اش درج شده امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی را دارد .

    معاون مسکن و ساختمان پیش‌تر نیز اعلام کرده بود : برای کسانیکه به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه ای این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند . بر اساس سقف تعیین‌شده که در تهران ۴۵۰ میلیون تومان ، مراکز استان‌های بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان ، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند . همچنین متقاضیان در روستاها تا ۲۵۰ میلیون تومان امکان استفاده از تسهیلات خودمالکی را دارند .

    به گفته محمودزاده متقاضیان می‌توانند در سامانه نهضت ملی مسکن از طریق بانک عامل و یا نهاد‌های دیگری که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند ، ثبت‌نام کنند .

    تمام افرادی که در حوزه های فعالیت های ساختمانی هستند اعم از تعاونی‌ها ، سازندگان حرفه ای وخودمالکانی که صاحب زمین هستند برای ساخت و یا اتمام پروژه‌های در حال اجرا این امکان فراهم است تا از این تسهیلات استفاده کنند .

    هم اکنون برای خودمالکانی که در سایت نهضت ملی مسکن ثبت‌نام می کنند این امکان فراهم شده است تا در هنگام ثبت‌نام مدارک خود را بارگذاری و با انتخاب بانک به شعب معرفی می‌شوند و نسبت به تکمیل اطلاعات در شعب بانک اقدام می ‌کنند . مهم‌ترین مدارکی که لازم است اسناد مالکیت و پروانه ساختمان است که بر اساس آن تسهیلات بانکی به این دسته از خودمالکان پرداخت می‌شود .

    تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خودمالکان پرداخت می‌شود نیازی به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و متقاضیان می‌توانند تسهیلات را دریافت کنند که البته این تسهیلات در چهار مرحله و توسط بانک عامل به خودمالکان پرداخت می‌شود .

    یادآور می‌شود جزئیات پرداخت تسهیلات در چهارمرحله بدین شرح است : در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد ، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود .




    مطالب مرتبط

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده ، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند ، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    نظرات کاربران