در حال بارگذاری ...

بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سال را می‌سازد

ما حامی هموطنانی هستیم که بی‌سرپناه‌اند و بیشتر این افراد کسانی هستند که توان مالی ندارند و که حتی با فروش لوازم زندگی خود و قرض ، هزینه ساخت مسکن را تامین می‌کنند ، بنابراین لازم است اسباب کاهش هزینه‌ها فراهم و تمهیدی اندیشیده شود که هزینه ساخت آموزشی به مردم تحمیل نشود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تصمیم دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال گفت : از این تعداد ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۴۰۰ هزار واحد در سال را متقبل شده است که ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۲۰۰ هزار واحد نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود .

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد امروز در بازدید از طرح‌های این بنیاد در شاهین‌شهر اظهار داشت : امکان مسکن‌دار شدن برای بسیاری وجود ندارد و پروژه‌های بنیاد مسکن نقطه امید برای کسانی است که حداقل‌های مالی را دارند و امیدوارند از این طرف خانه‌دار شوند . همه مختصات زمین با آخرین آئین‌نامه اجرا شده و برای ساکنان امنیت ایجاد می‌کند و از نظر نور طبق استانداردها به گونه‌ای طراحی شده است تا از هر سمت نور واحدها تامین شود و لازم است در کنار پیوست اقتصادی در ساخت این واحدها ، پیوست فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود زیرا باید مسائل اجتماعی و فرهنگی رعایت شود تا مردم ‌دچار مشکل نشود .

روحانی‌نژاد خاطرنشان کرد : ما حامی هموطنانی هستیم که بی‌سرپناه‌اند و بیشتر این افراد کسانی هستند که توان مالی ندارند و که حتی با فروش لوازم زندگی خود و قرض ، هزینه ساخت مسکن را تامین می‌کنند ، بنابراین لازم است اسباب کاهش هزینه‌ها فراهم و تمهیدی اندیشیده شود که هزینه ساخت آموزشی به مردم تحمیل نشود .

وی همچنین در بازدید از طرح ۷۹۲ واحدی طرح اقدام ملی مسکن شاهین‌شهر ، بیان کرد : ۷۹۲ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن ، ۳۴۸ واحد در طرح مسکن مجتمع زیتون و بیش از ۷۰۰ واحد در روستاهای شاهین‌شهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت است . این کار ، قدم بزرگی برای حل مشکل مسکن این شهرستان است و خوشبختانه طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن می‌تواند نقطه امید برای هموطنانی باشد که خواستار مسکن هستند تا با حداقل منابع مالی ، صاحب واحد مسکونی شوند .

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد : پیمانکاران تلاش کنند این واحدها از نظر مقاومت و اصول فنی طبق آخرین بخشنامه‌ها ساخته شوند تا در بلایای طبیعی امنیت مردم تأمین شود ؛ همچنین در طراحی محوطه به منظور ارامش خانواده‌ها ، به زیبایی بصری توجه شود . بخشی از پول پروژه توسط مردم و بخشی از طریق تسهیلاتی تأمین می‌شود که خوشبختانه افزایش یافته است ؛ همچنین در صورت تأمین زمین از سوی فرمانداری ، شرایط برای افزایش ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیشتر فراهم‌ می‌شود .

روحانی‌نژاد با اشاره به وظیفه این بنیاد در نوسازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر ، نیز یادآور شد : این برنامه از سال ۸۴ آغاز و تاکنون ۵۲ درصد واحدهای مسکونی در این‌ مناطق نوسازی و مقاوم‌سازی شده است ؛ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در افق ۱۴۱۰ جشن نوسازی مسکن‌ در شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر برگزار خواهد شد . روند ساخت و ساز بسیار خوب بوده است و به ویژه با افزایش این تسهیلات ارزان‌قیمت به مبلغ ۲ میلیارد ریال در قالب طرح جهش تولید مسکن ، شتاب بیشتری خواهد گرفت .

روحانی‌نژاد با اشاره به تصمیم دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال هم گفت : از این تعداد ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۴۰۰ هزار واحد در سال را متقبل شده است که ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۲۰۰ هزار واحد نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود .

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در شاهین‌شهر اضافه کرد: از این تعداد  هزار و ۲۷۰ واحد در شهر شاهین‌شهر و ۷۰۰ واحد در روستاها در حال ساخت است که می‌تواند بخش مهمی از مشکل مسکن مردم این منطقه را حل کند و مشابه همین مسأله در سایر شهرستان‌های استان نیز در حال اجرا است .

همچنین محمدرضا کاظمی‌طبا ، فرماندار شاهین‌شهر نیز در این مراسم گفت : جنس مشکلات شهرستان شاهین‌شهر با سایر شهرستان‌ها متفاوت است ، زیرا مشکل اصلی همه شهرستان‌ها اشتغال است ؛ ولی در شاهین‌شهر به واسطه تاسیس ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی حتی مشکل نیروی انسانی هم وجود دارد و نیاز اصلی مسکن مردم است .

وی با بیان اینکه مشکل اصلی شاهین‌شهر مشکل زمین است ، افزود : اگرچه در حریم زمین وجود دارد، ولی الان دغدغه تامین آب هم هست ، بنابراین اجازه اضافه شدن مسکن توسط برخی دستگاه‌های بالا دستی به دلیل عدم امکان تأمین آب شرب برای ساکنان داده نمی‌شود . از مجموع ۱۲ هزار نیازمند مسکن در شاهین‌شهر ، ۳ هزار نفر توان خرید مسکن دارند ولی برای خرید منزل ارزان قیمت نام‌نویسی کرده‌اند که تاکنون تامین هزار و ۹۰ تا فراهم شده است.

مجتمع زیتون شاهین‌شهر در ۳۴۸ واحد و در ۱۱ بلوک با زیر بنای ۵۶ هزار متر و زیر بنای قابل سکونت ۴۰ هزار متری با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اسفند ۹۸ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز و با پیشرفت ۳۰ درصدی تا اسفند ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار سمنان با حضور در دو پروژه ۱۶۰ واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۶۰ واحدی فجر آخرین روند اجرایی پروژه ها و پیشرفت ...

|

از ۲۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شده مسکن حمایتی در استان خوزستان برای ۲۱ هزار نفر پروژه تخصیص داده شده و ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی افتتاح حساب تحت پوشش هم در استان وجود دارند .

|

تسهیلات مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ و آغاز شد . اما از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک ها برای وام مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم اهدای کلید واحدهای مسکونی به توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی لنگرود با حضور مسئولین استانی برگزار شد . ...

|

اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

|

نظرات کاربران