در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی قابل توجه در ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری استان مازندران

    پروژه‌های مورد نظر به عنوان موتور محرکه توسعه پایدار محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی باعث یکپارچگی شبکه‌های شهری و افزایش تاب‌آوری ، کاهش فقر و تبعیض شهری ، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ، حفاظت پایدار از میراث ملموس و غیرملموس شهری ، ارتقاء حکمروایی شهری ، ارتقاء فضای کسب و کار و ارتقاء کیفیت و کمیت زیست پذیری اهالی و ساکنان محلات می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از اجرای ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری در استان مازندران با پیشرفت فیزیکی قابل توجه خبر داد .

    سید محمد نظری توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی این استان ارائه کرد و اظهار داشت : هم اکنون ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری با پیشرفت فیزیکی ۵۰  تا ۱۰۰ درصد در سطح استان مازندران فعال است . اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات سال ۱۳۹۹ تامین شده است که طی فرایند اداری منجر به عقد قرارداد و شروع عملیات اجرایی شد . مبلغ پروژه‌های فوق جمعاً ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که مربوط به بازآفرینی محدوده‌های هدف شامل سکونت گاههای غیر رسمی و بافت فرسوده و ناکارآمد شهری است .  

    وی ، هدف از اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری را ارتقاء وضعیت اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، زیست محیطی و کالبدی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری دانست و اظهار کرد : پروژه‌های مورد نظر به عنوان موتور محرکه توسعه پایدار محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی باعث یکپارچگی شبکه‌های شهری و افزایش تاب‌آوری ، کاهش فقر و تبعیض شهری ، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ، حفاظت پایدار از میراث ملموس و غیرملموس شهری ، ارتقاء حکمروایی شهری ، ارتقاء فضای کسب و کار و ارتقاء کیفیت و کمیت زیست پذیری اهالی و ساکنان محلات می‌شود .  

    گفتنی است پروژه روکش آسفالت معابر بافت فرسوده شهرهای ساری ، قائمشهر ، بابل ، آمل با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ، احداث مجتمع فرهنگی هنری حاشیه رودخانه سیاهرود قائمشهر با اعتباری با ۶۰ میلیارد ریال ، تکمیلی عملیات اجرایی و تحویل سالن ورزشی بانوان شهدا محله قائمشهر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و پروژه بهسازی و جداسازی رودخانه های واقع در محله های بازآفرینی شهرهای قائمشهر ، بابل ، نوشهر ، هچیرود و عباس آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال نمونه هایی از پروژه های بازآفرینی در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران است .




    مطالب مرتبط

    با این آمار آذربایجان‌غربی در برنامه ۲ ساله طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری ۸۶.۵ درصد از برنامه ابلاغی را محقق کرده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    نظرات کاربران