در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در مشهد با حضور وزیر راه و شهرسازی

    سهم خراسان رضوی از این طرح در ابتدا ۹۳ هزار واحد مسکونی بود که به ۱۰۰ هزار واحد افزایش یافت و تاکنون ۱۷۴ هزار متقاضی از این استان در طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن شرکت کرده اند که بیشترین آنها مربوط به مشهد بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن با حضور رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی در بافت فرسوده روستای "اسماعیل‌آباد" مشهد آغاز شد .

    عبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت : مجموعه ۴۴ هکتاری پروژه نوید از طرح های نهضت ملی مسکن در منطقه حاشیه شهر مشهد (اسماعیل‌آباد) است که در آن چهار هزار واحد مسکونی با اولویت واگذاری به ایثارگران ، خانواده شهدا و جوانان فاقد مسکن ساخته می شود . یکی از اهداف بزرگ دولت ، تولید مسکن به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رفع کمبود آن بوده که قرار است در قالب طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن چهار میلیون واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۵ در کشور ساخته شود .

    وی بیان کرد : سهم خراسان رضوی از این طرح در ابتدا ۹۳ هزار واحد مسکونی بود که به ۱۰۰ هزار واحد افزایش یافت و تاکنون ۱۷۴ هزار متقاضی از این استان در طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن شرکت کرده اند که بیشترین آنها مربوط به مشهد بوده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : برای بخشی از طرح نهضت ملی مسکن زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد اما ضمن پرداخت تسهیلات به متقاضیان از مشارکت مردم ، بخش خصوصی ، انبوه سازان و سازندگان مسکن برای اجرای این طرح بهره گرفته می شود .

    نژاد صفوی افزود : مجموعه ۴۴ هکتاری روستای اسماعیل آباد از سکونتگاه های غیررسمی و مناطق محروم شهر مشهد است که ۱۲ هکتار از زمین های آن به ساخت چهار هزار واحد مسکونی در بلوک ها با ساختمان های سه تا پنج طبقه طی چهار سال اختصاص می یابد و باقی این اراضی صرف ساخت مجمتع های خدماتی، تجاری و آموزشی خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    نظرات کاربران