در حال بارگذاری ...
  • مقاوم‌سازی ۱۰۰ درصدی واحدهای مسکونی روستایی تا سال ۱۴۱۰

    در برنامه است تا سال ۱۴۰۵ مقاوم‌سازی واحدهای ساختمانی به ۷۰ درصد برسد و تا پایان ۱۴۱۰ ، واحدهای مسکونی به میزان ۱۰۰ درصد مقاوم‌سازی شوند . تسهیلات به تناوب در سال‌های گذشته با افزایش همراه بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه تا ۱۴۱۰، تمامی واحدهای مسکونی روستای و شهری کوچک مقاوم‌سازی می‌شود ، رقم پرداختی تسهیلات یارانه دار به اجرای طرح را ۱۰۰ میلیون تومان برشمرد که افزایش آن تا ۲۰۰ میلیون تومان تصویب شده است .

    رضا حمیدی جزئیات تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی ، بازپرداخت اقساط این وام و دیگر جزئیات‌آن را اعلام کرد . این مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در خصوص وضعیت مقاوم‌سازی نیز نکاتی را ارایه کرد .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴  به منظور اجرای قانون ساماندهی و عرضه مسکن و همچنین برنامه‌های چهارم تا ششم توسعه برای ارایه تسهیلات ارزان‌قیمت در دستور کار قرار گرفت و سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت نرخ سود را تضمین کرد ، گفت : در زمان اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی ۷ درصد واحدها مقاوم‌سازی شده بود که هم‌اکنون این میزان به ۵۰ درصد رسیده است .

    مقاوم‌سازی ۱۰۰ درصدی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک تا ۱۴۱۰

    حمیدی ادامه داد : در برنامه است تا سال ۱۴۰۵ مقاوم‌سازی واحدهای ساختمانی به ۷۰ درصد برسد و تا پایان ۱۴۱۰ ، واحدهای مسکونی به میزان ۱۰۰ درصد مقاوم‌سازی شوند . تسهیلات به تناوب در سال‌های گذشته با افزایش همراه بود . هم‌اکنون رقم تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است که با مجموع دوران مشارکت و دوران اقساطی ۲۰ ساله ، مبلغ اقساط ۷۰۰ هزار تومان است .

    وی با اعلام این مطلب که افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان با تسهیلات یارانه‌دار در دستور کار است ، اعلام کرد : پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات تا ۲۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است . مقرر شده تا تسهیلات یارانه‌دار مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت شود . مازاد این تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود آزاد و ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران