در حال بارگذاری ...
  • باز شدن ثبت نام شهرهای جدید در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران در آینده نزدیک

    امیدواریم نهضت ملی مسکن سبب باز شدن دریچه های امید ، اشتغال و ازدواج برای جوانان بالاخص جوانان استان تهران باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از باز شدن شهرهای جدید برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : ثبت نام حدود ۷۰۰ شهر در فاز دوم نهضت ملی مسکن به زودی باز می شود که تعدادی از این شهرها مختص شهروندان تهرانی است .

    خلیل محبت خواه گفت : در فاز اول ثبت نام تهرانی ها که از ۲۸ مهرماه جاری شروع شده و تا ۱۵ دی‌ماه به طول انجامید بیش از ۲ میلیون نفر ثبت نام کرده اند که با توجه به برنامه ریزی‌های دولت برای جاماندگان از ثبت نام و همچنین اطلاعیه جدید وزارت راه شهرسازی مبنی بر ثبت نام مجردها ، مقرراست ثبت نام دور جدید در زمستان امسال انجام شود . شهروندان استان تهران ضروری است در ثبت نام ها به دقت شهرهای مربوطه را انتخاب کنند و از انتخاب شهرها حسب علاقه خود پرهیز کنند زیرا در پالایش متقاضیان مباحث سکونت مورد بررسی قرار می گیرد .

    وی همچنین از فراخوان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای دعوت از انبوه سازان ، مالکان حقیقی و حقوقی خبر داد و افزود : بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی آمادگی خود را برای حضور در عرصه تولید مسکن اعلام کرده اند که استعلام ارزیابی های کیفی از توان داخلی شرکت های حقیقی و حقوقی به سرعت و دقت در حال انجام است .

    محبت خواه همچنین تسهیلات بانکی برای تهرانی ها را ۴۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود : اقساط بازپرداخت این وام ۲۰ ساله بوده و نرخ سود بانکی برای دهک های ۴ و ۵ برابر با ۹ درصد و برای دهک های اول تا سوم نرخ سود ۵ درصد خواهد بود .

    گفتنی است وزارت راه و شهرسازی سامانه ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال را از ۳۰ دیماه امسال باز اعلام کرده است و شرط تحویل کلید واحدهای نهضت ملی مسکن تاهل خواهد بود ، در غیر این صورت به قیمت کارشناسی روز محاسبه خواهد شد .

    محبت خواه نیز با اعلام اینکه زمان ساخت مسکن ملی بین ۲ تا ۳ سال خواهد بود ، فرصت ایجاد شده را برای جوانان فرصتی مناسب خواند و گفت : امیدواریم نهضت ملی مسکن سبب باز شدن دریچه های امید ، اشتغال و ازدواج برای جوانان بالاخص جوانان استان تهران باشد .




    مطالب مرتبط

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران