در حال بارگذاری ...

فراهم شدن امکان ثبت نام متقاضیان خودمالک در سامانه نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان

متقاضیان مشمول می‌توانند برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن در سایت ورود و با عنوان گزینه تسهیلات ساخت بافت فرسوده و گزینه تسهیلات ساخت خارج از بافت فرسوده که تعریف شده اقدام و از این تسهیلات بهره‌مند شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : همچنان امکان دسترسی متقاضیان واجد شرایط دارای زمین (خود مالک) استان برای برخورداری از تسهیلات قانون نهضت ملی مسکن فراهم است .

عطاءاله اکبری گفت : همچنان امکان دسترسی متقاضیان واجد شرایط دارای زمین (خود مالک) استان برای برخورداری از تسهیلات قانون نهضت ملی مسکن از طریق سامانه https://saman.mrud.ir فراهم است . بر این اساس هم استانی‌های گرامی در همه شهرهای سیستان و بلوچستان که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر زاهدان ۳۵۰میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان برخوردار شوند .

اکبری ادامه داد : متقاضیان مشمول می‌توانند برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن در سایت ورود و با عنوان گزینه تسهیلات ساخت بافت فرسوده و گزینه تسهیلات ساخت خارج از بافت فرسوده که تعریف شده اقدام و از این  تسهیلات بهره‌مند شوند .

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : مالکان این اراضی می‌توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط‌بندی به بانک عامل معرفی کنند .

اکبری با اشاره به مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از این طرح گفت : سند مالکیت و پروانه ساختمان تنها مدارک مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات است . افرادی که برای فروش اقساطی به بانک معرفی می‌شوند نیازی به دارا بودن شرایط ماده یک آیین‌نامه قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن ندارند .




مطالب مرتبط

بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است که هدف آن حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

|

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

حمایت‌های مالی شامل وام نهضت ملی (ساخت) ، وام نوسازی مسکن (ساخت) و وام اجاره است که برای دریافت این حمایت‌های مالی کافی است متقاضیان به سایت facility.udrc.ir مراجعه کنند .

|

احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

|

نظرات کاربران