در حال بارگذاری ...
  • لزوم خودداری از خرید و فروش فیش شرکت های تعاونی مسکن در استان زنجان

    شهر زنجان به تناسب جمعیت خود ، به اندازه کافی زمین در داخل محدوده شهری خود دارد و نیازی به الحاق محدوده جدید نیست و تنها به جز زمین هایی که در قانون برای ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده زمین جدید به محدود افزوده نخواهد شد . مردم استان از خرید و فروش این اراضی که ارزش واقعی آن بسیار کمتر از قیمت معامله شده آن توسط دلالان و بنگاه داران است موکدا خودداری کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : مردم استان زنجان از هرگونه خرید و فروش فیش شرکت های تعاونی مسکن خودداری کنند .

    مسعود بیات منش گفت : در حال حاضر دلالان و بنگاه‌های معاملات ملکی اقدام به فضاسازی کاذب در خصوص خرید و فروش فیش زمین‌های خارج از محدوده کرده‌اند که این امر غیرقانونی بود و شهروندان به هیچ وجه این نوع تبلیغات را باور نکرده و فریب دلالان و سودجویان را نخورند . به هیچ وجه یک متر مربع از زمین‌هایی که تحت عنوان «فتح ثمین غرب آسیا ، آبادسازان زرنان ، آبادگران خوشه طلایی ، آبادگران زمین گلسار» هستند به محدود شهری زنجان الحاق نخواهند شد .

    وی متذکر شد : متاسفانه تعاونی‌ها اراضی زراعی خارج از محدوده را خریداری کرده و تبدیل به سهام و فیش می‌کنند و به قیمت‌هایی به فروش می‌رسانند که این امر غیرقانونی است و باید با این امر برخورد جدی و عملی صورت بگیرد . شهروندان زنجانی به هیچ وجه شایعات دلالان و سودجویان در خصوص الحاق این زمین‌ها را باور نکنند و این اراضی ، جزو اراضی کشاورزی بوده و هرگز زمین کشاورزی تبدیل به اراضی مسکونی و الحاق به محدوده نخواهد شد .

    بیات منش با بیان اینکه طرح جامع شهر زنجان با مشارکت کارگروه زیربنایی ، استانداری ، شورای شهر و شهرداری تهیه شده است ، گفت : این طرح در کارگروه زیر بنایی تصویب شده و زیر نظر تمام دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه ریزی و در شورای عالی معماری شهرسازی تصویب شده است .

    شهر زنجان به اندازه جمعیت ، زمین  کافی داخل محدوده دارد

    وی با بیان اینکه افق طرح جامع شهری زنجان ۱۰ساله است ، گفت : شهر زنجان به تناسب جمعیت خود ، به اندازه کافی زمین در داخل محدوده شهری خود دارد و نیازی به الحاق محدوده جدید نیست و تنها به جز زمین هایی که در قانون برای ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده زمین جدید به محدود افزوده نخواهد شد . مردم استان از خرید و فروش این اراضی که ارزش واقعی آن بسیار کمتر از قیمت معامله شده آن توسط دلالان و بنگاه داران است موکدا خودداری کنند .

    بیات منش با بیان اینکه شهروندان زنجانی فریب تبلیغات خلاف قانون اعضای هئیت مدیره تعاونی‌های مسکن را نخورند، تصریح کرد : متولی حوزه زمین و مسکن ، اداره کل راه و شهرسازی است و دستگاه‌های نظارتی و همچنین جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون استان باید در این زمینه مراقبت کنند که برخی افراد در تعاونی‌ها اقدام به سودجویی و فریب مردم نکنند .

    وی با بیان اینکه طبق دستور قضایی اعلام شده هرنوع ساخت و ساز مسکن باید زیر نظر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی باشد ، گفت : همشهریان نسبت به خرید فیش مسکن و زمین که توسط شرکت‌های تعاونی‌ و دلالان انجام می‌شود اقدام نکنند و تحت تاثیر فریب این سودجویان قرار نگیرند . در دوره‌های گذشته افراد راهکارهای فرار قانونی را یاد گرفته و با تغییر اراضی کشاورزی که ضامن  تامین امنیت غذایی و محیط زیست کشور است ، مرتکب جرم می شوند .

    بیات منش ادامه داد : تنها سود خرید و فروش فیش‌های مورد اشاره عاید بنگاه‌داران و دلالان می‌شود که در این میان از ناآگاهی مردم استفاده کرده و زمین‌ها را به صورت فیش در اختیار مردم قرار می‌دهند .

    وی با اشاره به اینکه طبق دستور مقام قضایی همشهریان باید در جریان فعالیت تعاونی‌های مسکن قرار بگیرند ، افزود : متولی الحاق به پیگیری به محدوده شهری ، راه و شهرسازی است و یک متر مربع زمین به محدوده شهر الحاق نمی‌شود و اگر همشهریان فیشی خرید کنند قیمت آن به شدت پایین خواهد آمد و متاسفانه خرید و فروش در استان توسط مردم انجام می‌شود . ما وظیفه نظارتی نداریم ولی طبق آمار و اطلاعات رسیده به اداره حراست و معاونت املاک راه و شهرسازی استان این فیش‌ها متاسفانه در استان زنجان خرید و فروش می‌شود .

    اتاق اصناف و صمت فعالیت بنگاه های املاک را رصد کنند

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اتاق اصناف و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان فعالیت بنگاه ها را رصد کرده و از نوشتن قول نامه و مستند کردن این نوع معاملات توسط بنگاه ها خود داری کنند ، افزود : خرید و فروش فیش در بنگاه های املاک ممنوع است .

    بیات منش با بیان اینکه تعاونی مسکن نانوایان جدیداً از اراضی خارج از محدوده ، زمین خریداری و فیش‌ها را خرید و فروش می‌کند ، افزود : کار هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن ۱۰۰ درصد خلاف است .

    مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اخیراً موضوع طرح نهضت ملی مسکن و احداث کمربندی شمالی زنجان در شهر زنجان مطرح شده است ، گفت : با هماهنگی تمام دستگاه‌های نظارتی ، استاندار محترم و معاونت هماهنگی امور عمرانی و اداره تعاون در خصوص کمربندی شمالی شهر زنجان با ۳ شرکت تعاونی که در سال‌های ۶۹ و ۷۰ و  قبل از سال ۸۰ که قانون منع فروش اراضی غیر مسکونی به تصویب رسیده بود ، اقدام به خرید اراضی کرده‌اند در حال مذاکره هستیم که طبق قانون تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از اراضی این تعاونی‌ها الحاق به محدوده خواهد شد . این تعاونی ها باید حق و حقوق و منافع شهر را پرداخت کنند که در قالب کمک به احداث کمربندی شمالی شهر زنجان خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۵۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن ...

    |

    واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

    |

    از ۲۷ هزار واحد مسکونی حمایتی نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان در دو سال اول دولت سیزدهم تخصیص پروژه شده‌ است و مابقی بیش از هفت هزار واحد هم در مرحله تامین زمین و تخصیص پروژه است .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران