در حال بارگذاری ...

ثبت نام ۴۷۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران

دولت برای تأمین مسکن گروه‌های کم‌درآمد و حمایت از این اقشار پرداخت یارانه سود تسهیلات را در نظر گرفته است که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر مجدانه پیگیر تأمین منابع لازم برای پرداخت یارانه سود اقشار کم‌درآمد جامعه است و در صورت تأمین این منابع اقساط تسهیلات در نرخ‌های سود متفاوت برای دهک‌های متفاوت درآمدی خواهد بود تا کمترین فشار به متقاضیان وارد شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : در دور اول ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن ۴۷۲ هزار نفر در استان تهران در این طرح ثبت نام کردند .

خلیل محبت خواه با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام متقاضیان واقعی مسکن را با راه‌اندازی سامانه ثمن (سامانه نهضت ملی مسکن) به نشانی saman.mrud.ir وارد فاز عملیاتی و اجرایی کرد ، افزود : هم‌اکنون با تلاش‌های انجام شده ، برخی از شروط ثبت‌نام ، تسهیل شده است که این شروط تسهیل شده شامل کاهش سابقه مالکیت از ۱۶ سال به ۵ سال و امکان ثبت‌نام و مشارکت مردان مجرد بالای ۴۵ سال (بدون شرط تأهل در زمان تحویل واحد مسکونی) است .

وی ادامه داد : در حال حاضر نیز از۲۰ دی‌ماه ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن فراهم شده است و این دسته از متقاضیان می‌توانند با شروطی که آمده است نسبت به ثبت‌نام تا ۲۰ بهمن‌ماه در سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند . بر اساس این قانون ، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن ، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند . همچنین ، قانون برای سرپرستان خانوار ، محدودیت سنی نگذاشته است و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است . در عین حال ، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد :بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن ، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن (بدون شرط تأهل در زمان تحویل واحد مسکونی) و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند .

وی با اشاره به اینکه سابقه سکونت برای مهاجران از کلانشهرها ، به یکسال تقلیل پیدا کرده است ، گفت : اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد . همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه ، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست . این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند .

محبت خواه ادامه داد:افزایش شهرهایی که تامین زمین در آنها انجام شده است نیز در این مرحله در دستور کار است . تاکنون در بیش از ۷۰۰ شهر ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است که با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی در تامین اراضی شهرسازی بیشتریوارد طرح خواهند شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : از دیگر تسهیلگری‌های دولت سیزدهم افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن بوده است که در تهران ۴۵۰ میلیون تومان ، در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان ، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان ، در شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان مصوب شده است. این تسهیلات با تصویب در شورای پول‌ و اعتبار توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شد .

محبت خواه افزود : همچنین دولت برای تأمین مسکن گروه‌های کم‌درآمد و حمایت از این اقشار پرداخت یارانه سود تسهیلات را در نظر گرفته است که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر مجدانه پیگیر تأمین منابع لازم برای پرداخت یارانه سود اقشار کم‌درآمد جامعه است و در صورت تأمین این منابع اقساط تسهیلات در نرخ‌های سود متفاوت برای دهک‌های متفاوت درآمدی خواهد بود تا کمترین فشار به متقاضیان وارد شود .




مطالب مرتبط

از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

|

حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

|

تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

|

حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

|

پس از اتمام عملیات انشعابات آب ، برق و گاز توسط وزارت نیرو ، محوطه سازی ظرف یک ماه آتی تکمیل و متقاضیان امکان اسکان خواهند داشت .

|

نظرات کاربران