در حال بارگذاری ...
  • تشکیل کمیسیون ماده ۵ برای تأمین زیرساخت‌های قانون جهش تولید مسکن

    تغییر کاربری اراضی مازاد در شهرهای ارومیه ، سلماس‌ ، میاندوآب ، مهاباد ، اشنویه ، سیه‌چشمه و تکاب در این جلسه مطرح و تصمیم‌گیری شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه کمیسیون ماده ۵ با محوریت تغییر کاربری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای قانون جهش تولید مسکن که به عنوان نهضت ملی مسکن شناخته شده با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان برگزار شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد : از آنجایی که مشخصه مهم اراضی مورد نظر برای قانون جهش تولید مسکن ، دسترسی آسان به خدمات زیربنایی و روبنایی تعیین شده، بنابراین تغییر کاربری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به مسکونی در دستور کار جلسه کمیسیون ماده ۵ قرار گرفت .

    سیدمحسن حمزه‌لو ادامه داد : تغییر کاربری اراضی مازاد در شهرهای ارومیه ، سلماس‌ ، میاندوآب ، مهاباد ، اشنویه ، سیه‌چشمه و تکاب در این جلسه مطرح و تصمیم‌گیری شد .

    مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با تحصیل ٢٣ هزار اراضی ملی و دولتی علاوه بر شناسایی زمین‌های مستعد توسعه شهری و فراهم‌سازی مقدمات الحاق آن‌ها به محدوده شهری به دنبال اثربخشی طرح‌های شهری در پاسخگویی به نیازهای بخش مسکن است .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه کمیسیون ماده ۵ سمنان ، طرح تفکیکی ، کاربری‌ها و نحوه دسترسی به‌سایت مورد بررسی قرار گرفت .

    |

    اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم .

    |

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    نظرات کاربران