در حال بارگذاری ...

گفتگوی ایران و سوریه در حوزه‌های صنعتی ، ساختمان و تاسیسات زیرساختی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بدو ورود به سوریه از عزم و اراده تهران و دمشق برای رسیدن به شراکت‌های واقعی اقتصادی و تجاری تاکید کرد .

رستم قاسمی کشورمان که در راس هیات ارشد اقتصادی و سیاسی به سوریه سفر کرده است گفت : پایان جنگ در سوریه سرآغازی برای دوره جدید روابط اقتصادی دو کشور است ، به ویژه اینکه ایران و سوریه طی سال‌های جنگ تروریسم بین‌الملل در کنار یکدیگر بوده‌اند .

رستم قاسمی که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را بر عهده دارد ، در سفر سه روزه خود به دمشق ، قرار است افزون بر دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه ، با نخست‌وزیر و وزیران امور خارجه، اقتصاد ، حمل و نقل ، کار و مسکن و نیز رئیس بانک مرکزی سوریه دیدار و گفت‌وگو کند .

وزیر راه و شهرسازی کشومان تاکید کرد :‌ گفت‌وگو‌ها در حوزه‌های متعدد از جمله صنعتی ، ساختمان و تاسیسات زیرساختی خواهد بود .

خواهان همکاری گسترده با ایران هستیم

سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه نیز که در فرودگاه دمشق از وزیر راه و شهرسازی استقبال کرد با اشاره به پیوند‌های ناگسستنی دو ملت و جانفشانی جوانان غیور ایرانی در خاک کشورش گفت : ما در سوریه خواهان همکاری گسترده‌ای با ایران هستیم .

وی افزود : امیدواریم که دیدار‌های آقای رستمی و هیات همراه با مقامات سوری منجر به توافقاتی برای رسیدن به شراکت‌های اقتصادی و تجاری میان دو طرف شود .

 




مطالب مرتبط

در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

|

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملا شفاف است و این بدهکاری چندین و چند ساله ای است که به خانواده ایثارگران وجود دارد . به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تامین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه‌ای ۲۱ ماده‌ای را در تاریخ ۱۴۰۳.۷.۲ امضا کردند که ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با گذشت ۱۷ سال از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (مصوب ۱۳۸۶) ؛ بندی از این قانون با امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن ...

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

نظرات کاربران