در حال بارگذاری ...
  • برنامه ریزی برای ساماندهی سکونتگاه‌ های غیررسمی استان اردبیل

    با احیای جلسات ستاد بازآفرینی شهری در اردبیل سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان به شکل جدی طرح‌های اجرا شده را در مناطق مختلف به سرانجام رسانده و ساکنان این مناطق از فواید این طرح‌ها در مناطق مختلف استان استفاده کنند . هم اکنون به غیر از اردبیل ، در مشگین‌شهر ، ‌پارس‌آباد و خلخال نیز طرح‌های بازآفرینی و احیای بافت تاریخی و فرسوده در حال اجراست که انتظار می‌رود هر چه سریعتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت : تلاش می شود از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهرها جلوگیری و برای ساماندهی آنها برنامه ریزی شود .

    سید کمال‌الدین میرجعفریان در نشست هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اردبیل اظهار کرد : طرح‌های توسعه‌ای در محلات میراشرف ، گلمغان ، عدالت‌آباد و بازار تاریخی اردبیل همچنین اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین و شهیدگاه اردبیل به ویژه ساخت سالن ورزشی ، کلانتری ، مرکز جامع سلامت و دیگر طرح‌های زیربنایی هر چه سریعتر عملیات اجرایی آنها در فصل کاری سال آینده به سرانجام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد . تلاش بر این است تا هر چه سریعتر با تکمیل این طرح‌ها در مناطق حاشیه‌نشین و ۱۳ گانه امکان بهره‌برداری و استفاده آن برای شهروندان به وجود آید .

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود : با احیای جلسات ستاد بازآفرینی شهری در اردبیل سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان به شکل جدی طرح‌های اجرا شده را در مناطق مختلف به سرانجام رسانده و ساکنان این مناطق از فواید این طرح‌ها در مناطق مختلف استان استفاده کنند . هم اکنون به غیر از اردبیل ، در مشگین‌شهر ، ‌پارس‌آباد و خلخال نیز طرح‌های بازآفرینی و احیای بافت تاریخی و فرسوده در حال اجراست که انتظار می‌رود هر چه سریعتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم .

    در این جلسه فرماندار اردبیل نیز ضرورت تخصیص اعتبارات و منابع مورد نیاز برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام سکونتگاه‌های غیررسمی و بازآفرینی شهری را یادآور شد و اضافه کرد : باید این مناطق ساماندهی شود چرا که نیمه‌تمام ماندن طرح‌ها به ویژه در حاشیه شهرها به بافت شهری صدمه وارد کرده و چهره نازیبا بخشیده است .

    مسعود امامی یگانه از دستگاه‌های خدمات‌رسان آب ،‌ برق ، گاز و فاضلاب خواست تا هر چه سریعتر طرح‌های مصوب را در این سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات اطراف شهر اردبیل اجرایی کنند تا شاهد بحران و یا تهدید در این مناطق نباشیم .

    وی ضرورت احیای بافت تاریخی بازار اردبیل را ضروری خواند و بیان کرد : نباید قبل از وقوع حوادث ناگواری همچون زلزله در احیای این بازار تاریخی کوتاهی کنیم چرا که با اولویت و به دور از موازی‌کاری هر چه سریعتر طرح احیای بازار تاریخی اردبیل به شکل کامل به سرانجام برسد .

    رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با قدردانی از همکاری خوب مسئولان استان در اجرای طرح‌های سکونتگاه‌های غیررسمی و توجه به محلات حاشیه شهر اردبیل اظهار کرد : برای شورا و شهرداری متن و حاشیه شهر تفاوتی در ارائه خدمات ندارند .

    جواد انصاری به بافت تاریخی اردبیل و ضرورت تکمیل طرح تفصیلی این شهر اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما این است که در بافت تاریخی اردبیل شهرداری مستقلی راه‌اندازی شود که نمونه آن را در شهر مشهد شاهد هستیم .




    مطالب مرتبط

    گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    نظرات کاربران