در حال بارگذاری ...
  • تأکید بر افزایش هماهنگی ها و تسریع در حل مشکلات حوزه شهرسازی در شهرهای جدید

    ما امروز به دنبال ایده نوشهرسازی در شهرهای جدید بوده و باید از تمامی ظرفیت های موجود برای حل مسائل و مشکلات مردم چه در محدوده شهرهای جدید و چه در نواحی منفصل شهری که در امر خدمات رسانی دچار مشکلاتی هستند ؛ بهره مند شویم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست مشترک معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید به منظور ایجاد هماهنگی و ارتقای سطح همکاری های دو جانبه برگزار شد .

    نشست مشترک معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید به منظور بررسی و پیگیری رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر لزوم توجه به مدیریت بهره وری زمین در راستای اجرای نهضت ملی مسکن و همچنین تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در خصوص استفاده از ظرفیت های بالقوه در محدوده شهرهای جدید با هدف انجام مطالعات و تهیه پیوست های مطالعاتی در حوزه شهرسازی با حضور فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزیر و علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ، زهره داودپور عضو هیئت مدیره شرکت عمران و سایر مدیران مربوطه برگزار شد .

    در این نشست موارد گوناگونی از جمله ظرفیت های صدور مجوزات قانونی برای اراضی بخش خصوصی در قالب شهرک سازی ، تعیین تکلیف طرح های مربوط به اراضی الحاقی به بافت شهری و تغییر کاربری و افزایش سطح تراکم اراضی مستعد در سطح استان های مورد بحث و بررسی قرار گرفته و دستور لازم جهت رفع موانع موجود و حل هرچه سریعتر مشکلات ارائه شد .

    جعفری در این نشست با تأکید بر اهمیت بحث مدیریت زمان برای رفع مشکلات بیان کرد : باید ضمن بررسی کامل موضوعات و اخذ تصمیم کارشناسی برای موارد به صورت جداگانه و مجزا زمانی مشخص و تعریف شده داشته باشیم و شاهد خروجی اثربخش آن در زمان معین باشیم .

    وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : ما امروز به دنبال ایده نوشهرسازی در شهرهای جدید بوده و باید از تمامی ظرفیت های موجود برای حل مسائل و مشکلات مردم چه در محدوده شهرهای جدید و چه در نواحی منفصل شهری که در امر خدمات رسانی دچار مشکلاتی هستند ؛ بهره مند شویم .

    صادق مالواجرد نیز در ادامه جلسه شهرهای جدید را یکی استراتژیک ترین فضاهای موجود در نظام برنامه ریزی و شهرسازی دانست و گفت: تاکنون اقداماتی در راستای خدمات شهری و فضاهای پشتیبانی شهرهای جدید انجام شده و مهم آن است که از این پس این روند با چه سرعتی پیش رود.

    وی با اشاره به طرح جهش ملی مسکن نیز افزود : این طرح بار مضاعفی بر دوش شهرهای جدید بوده که برای جلوگیری از بروز مشکلات پیشین و پاسخگویی به اجرای آن به بازتعریف مجددی درقوانین و مصوبات چه در حوزه الحاقی به شهر جدید و چه تغییر کاربری و افزایش تراکم نیاز است که به نظر من باید با همکاری طرفین به انجام برسد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به اعتقاد من در حوزه شهرک ها نیز باید ادبیات لازم تثبیت و بررسی های مورد نیاز برای اجرا و تأمین اراضی پیشبرد طرح اقدام ملی در این فضاها انجام گیرد تا هر چه زودتر بار اجرای این طرح از روی شهرها برداشته و الحاقی به محمدوده شهرهایمان صورت نپذیرد .

    وی در پایان استفاده از بخش خصوصی را در اجرای طرح های مسکنی و شهرک سازی امری مثمر ثمر دانست و گفت : قطعا این اقدام کمک خوبی به بدنه وزارت راه و شهرسازی در پیشبرد سیاست های مسکنی فعلی خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    در حال حاضر با حضور ۱۰ پیمانکار و توسعه‌گر محلی فعال ، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین ، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی ، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان ...

    |

    نظرات کاربران