در حال بارگذاری ...
  • طرح نهضت ملی مسکن اقدامی برای شناسایی تقاضا و نیاز بازار در حوزه مسکن برای افراد فاقد خانه

    طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن امروز هیچ‌گونه تفاوتی با هم ندارند ؛ بر اساس مصوبه‌ای دریافتی از شورای عالی مسکن این دو طرح کاملا شبیه به هم هستند و در دسته طرح‌های حمایتی مسکن قرار می‌گیرند . تسهیلات این دو طرح کاملا مشابه به هم است و همه امکانات حمایتی موجود در طرح‌های حمایتی مسکن شامل طرح اقدام ملی نیز می‌شود . بنابراین دیگر دو طرح نداریم و هر دوی این طرح‌ها یکی شده‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی طرح نهضت ملی مسکن را اقدامی برای شناسایی تقاضا و نیاز بازار در حوزه مسکن برای افراد فاقد خانه دانست .

    پروانه اصلانی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند ، گفت : هنوز این ثبت‌نام ادامه دارد و برای بخش دومی که هنوز ثبت‌نام نشده بود . استقبال خوبی شده است . طرح نهضت ملی مسکن اقدامی بسیار خوبی برای شناسایی تقاضا و نیاز بازار در حوزه مسکن برای افراد فاقد خانه است .

    اصلانی با تاکید بر اینکه افرادی که اقدام به ثبت‌نام می‌کنند باید واجد شرایط مندرج در قانون باشند ، تصریح کرد : افراد متقاضی باید فاقد مسکن باشند ، سابقه مالکیت حداکثر پنج ساله را نباید داشته باشند و برخی از آنها باید متاهل باشند .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه برخی از مجردان شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال می‌شود ، توضیح داد : این افراد نیز با شرایط متاهلان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند ؛ این افراد باید سابقه سکونت پنج ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند .

    اصلانی درباره سایر مجردان که در رده سنی ۲۳ تا ۴۵ سال قرار می‌گیرند ، نیز اظهار داشت : به خاطر تاکید قانون مبنی بر داشتن تاهل در هنگام واگذاری واحد مسکونی ، لازم است عقدنامه خود را ارائه دهند . این دسته از مجردان اکنون امکان ثبت‌نام دارند و تا هنگام واگذاری زمین باید بر اساس تکلیف قانون رفتار شود چرا که این اقدام با هدف تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده انجام شده است . با این حال افراد متاهل ، زنان خود سرپرست ، زنان مطلقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت نیاز به ارائه شرط تاهل ندارند .

    اصلانی با اشاره به وجود فرصت دو ماه برای ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن برای هر استان نیز تصریح کرد : برای این استان‌ها سامانه باز است و اگر کسی فرصت ثبت‌نام نداشته ، این امکان برایش فراهم است تا ثبت‌نام کند.

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در پاسخ به وجود ابهامات موجود درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز توضیح داد : طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن امروز هیچ‌گونه تفاوتی با هم ندارند ؛ بر اساس مصوبه‌ای دریافتی از شورای عالی مسکن این دو طرح کاملا شبیه به هم هستند و در دسته طرح‌های حمایتی مسکن قرار می‌گیرند . تسهیلات این دو طرح کاملا مشابه به هم است و همه امکانات حمایتی موجود در طرح‌های حمایتی مسکن شامل طرح اقدام ملی نیز می‌شود . بنابراین دیگر دو طرح نداریم و هر دوی این طرح‌ها یکی شده‌اند .

    اصلانی با اظهار اینکه به تازگی نیز مصوبه‌ای از شورای عالی مسکن برای طرح مسکن مهر دریافت کرده‌اند ، گفت : این مصوبه با این هدف است که طرح مسکن مهر باقی‌مانده نیز مشمول حمایت‌های مالی طرح نهضت ملی مسکن قرار بگیرد .

    وی با بیان اینکه با این توضیحات اکنون ثبت‌نام‌ها در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام می‌شود ، افزود : افرادی که قبلا در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند پروسه تکمیل پروژه به قوت خود باقی است و با شرایط موجود انجام می‌دهند و افرادی که اکنون ثبت‌نام می‌کنند در قالب طرح نهضت ملی هستند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    در آینده نزدیک شاهد شتاب نهضت ملی مسکن در استان خواهیم بود و امیدواریم با جدیت مسئولین متولی تا پایان این دولت شاهد رشد قابل توجه این طرح در استان باشیم و شهد شیرین این خدمت بزرگ شهید خدمت را مردم بچشند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران