در حال بارگذاری ...

نگاه ویژه به کیفیت در طرح‌های توسعه شهری

هم اکنون ۲۵ طرح تفصیلی در شهرهای استان ابلاغ شده است ، که طرح‌های گرگاب ، خور ، چادگان ، خورزوق ، بهاران و کلیشاد و سودرجان مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است . طرح تفصیلی ۱۲ شهر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آنها در حال انجام است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طرح تفصیلی ۲۴ شهر استان در دست تهیه است گفت : در کنار نگاه کمی و پوشش ۱۰۰ درصدی شهرهای استان از نظر طرح و برنامه ، به موضوع کیفیت طرح‌های توسعه شهری نیز توجه ویژه‌ای شده است .

علی هنردان اظهار کرد : استان اصفهان با داشتن ۱۱۳ شهر و از سوی دیگر روابط متقابل و درهم‌تنیده کلانشهر اصفهان با شهرهای واقع شده در اطراف ، از بزرگ‌ترین شبکه‌ها و نظام سکونتگاه شهری در بین استان‌های کشور است .   

وی با بیان اینکه این اداره‌کل از سال ۱۳۹۷ تهیه طرح‌های تفصیلی را برای همه شهرهای استان در دستور کار خود قرار داده است اذعان داشت : هم اکنون ۲۵ طرح تفصیلی در شهرهای استان ابلاغ شده است ، که طرح‌های گرگاب ، خور ، چادگان ، خورزوق ، بهاران و کلیشاد و سودرجان مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است . طرح تفصیلی ۱۲ شهر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آنها در حال انجام است .  

وی با بیان اینکه مراحل تهیه طرح تفصیلی ۹ شهر نیز در دستور کار بررسی کمیسیون ماده ۵ است گفت : مرحله اول طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر نیز اتمام یافته و عقد قرارداد مرحله دوم این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد . طرح تفصیلی ۶ شهر به دلیل مشکلاتی متوقف شده و طرح تفصیلی ۲۴ شهر نیز در دست تهیه است .  

 وی با بیان اینکه بازنگری طرح جامع اصفهان ، مبارکه ، نایین و نطنز با رویکردهای نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است ، گفت : پیش بینی می‌شود قرارداد طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر نیز طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ امضا شود و بنابراین تا پایان سال ۱۴۰۲ ، ۱۰۲ شهر مشمول از طرح تفصیلی مصوب برخوردار می‌شوند .  

 رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان توضیح داد : در کنار نگاه کمی و پوشش ۱۰۰ درصدی شهرهای استان از نظر طرح و برنامه به موضوع کیفیت طرح‌های توسعه شهری نیز طی سال‌های اخیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به اعمال رویکردهای طراحی شهری ، حمایت از همه گروه‌های سنی و توان‌خواهان اجتماعی ، اعمال رویکردهای عدالت فضایی ، بازآفرینی شهری و توجه ویژه به محلات فقیر شهری همچنین حفظ و تثبیت حقوق مکتسبه شهروندان اشاره کرد . 




مطالب مرتبط

برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

|

به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

|

طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

|

تاکنون بیش از ۵۰ حق برای مالکان واحدهای فرسوده احصا شده است و اعضای شورای شهرها می‌توانند به سبب تعامل و ارتباط نزدیکی که با شهروندان دارند آن‌ها را با این حقوق آشنا کنند . از سوی دیگر از اعضای شورای شهرها انتظار می‌رود در برابر مسئولانی که ممکن است حاضر به اجرای قوانین ...

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

نظرات کاربران