در حال بارگذاری ...
  • بهبود شرایط زیستی در مناطق حاشیه نشین کردستان در دستور کار دولت

    جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان دارای اهمیت است و این جلسات برای رسیدن به نتیجه و بازخورد بهتر هر ماه برگزار شود . دستگاه‌های اجرای و متولی حوزه بازآفرینی شهری استان نباید چندان به ستاد کشوری وابسته باشند و خود باید کارها و برنامه‌های مناسبی را در استان اجرایی کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار کردستان ضمن اشاره به تلاش برای خدمت به مردم این استان ، گفت : تمامی نهادها و ادارات دولتی که سهمی در ستاد بازآفرینی شهری به عهده دارند، باید به صورت فعال در این راستا مشارکت داشته باشند .

    اسماعیل زارعی کوشا در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد ، گفت : نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمیته امداد و دیگر ارگان‌ها که در برش کشوری سهمی برای بازآفرینی شهری دارند لازم است این سهم و تعهد را کاملا انجام دهند و تلاش کنند سهم بیشتر و مناسب تری را هم برای استان دریافت کنند .

    وی با بیان اینکه معاون عمرانی ، مدیر کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت استان با تشکیل جلسه‌ای توافقات گذشته با دستگاه‌های اجرایی را بازنگری کنند و میزان کارهای انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری را به روز رسانی کنند ، گفت : جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان دارای اهمیت است و این جلسات برای رسیدن به نتیجه و بازخورد بهتر هر ماه برگزار شود . دستگاه‌های اجرای و متولی حوزه بازآفرینی شهری استان نباید چندان به ستاد کشوری وابسته باشند و خود باید کارها و برنامه‌های مناسبی را در استان اجرایی کنند .

    استاندار کردستان با بیان اینکه مناطق کمتر برخورداری نظیر نایسر در سنندج تنها منطقه محروم استان نیست، یادآوری کرد : در سفر به شهرستان‌ها حتما از مناطق حاشیه بازدید خواهیم کرد و رفع مشکلات همه آن نواحی در سطح استان کردستان مورد توجه قرار خواهیم داد .

    وی به نقش شهرداری‌های استان در ساماندهی مناطق کم برخوردار استان نیز اشاره کرد و افزود : خوشبختانه شهرداران در اول دوره کاری خود قرار دارند و می‌طلبد در صدور پروانه و تسهیل شرایط برای ساخت وساز در این مناطق مساعدت خاص داشته باشند .

    زارعی کوشا افزود : اگر مناطق کم برخوردار توسعه پیدا کنند ، بخشی از مشکلات مدیریت شهری در کردستان رفع خواهد شد و به همین دلیل خود مدیران شهری باید در این زمینه فعالیت بهتری داشته باشند .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    نظرات کاربران