در حال بارگذاری ...

سند آمایش سرزمین تدوین شد

سند آمایش سرزمین در جلسات مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تنظیم شده است . سند آمایش سرزمین سندی است که نظام توزیع جمعیت ، اشتغال و فعالیت را برای آینده پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند در نیازسنجی‌ها کمک موثری باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با اعلام تدوین سند آمایش سرزمین از آغاز بهره‌برداری از برخی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در ماه‌های آتی خبر داد .

محمود محمودزاده با اعلام اینکه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن مناسب است از آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها تا پایان سال خبر داد .

معاون مسکن و ساختمان در خصوص بهره‌برداری از طرح نهضت ملی مسکن و همچنین آغاز عملیات اجرایی تولید مسکن اعلام کرد : بر اساس تکلیف وزیر راه و شهرسازی برای دستگاه‌های مجری طرح، باید به زودی عملیات اجرایی پروژه‌های طرح  نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید و سایر شهرهای کشور با محوریت شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن ، آغاز شود .

محمودزاده ادامه داد : از پروژه‌هایی که قبلا شروع شدند و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است بخشی طی ماه‌های آتی قابلیت بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان را خواهند داشت که با پیشرفت زمان جزئیات آن ، اعلام خواهد شد .

وی همچنین از تصویب سند آمایش سرزمین برای نخستین بار خبر داد و توضیح داد : سند آمایش سرزمین در جلسات مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تنظیم شده است . سند آمایش سرزمین سندی است که نظام توزیع جمعیت ، اشتغال و فعالیت را برای آینده پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند در نیازسنجی‌ها کمک موثری باشد .

گفتنی است ، طرح نهضت ملی مسکن طرحی است که به عنوان سیاست کلان دولت سیزدهم شناخته می‌شود . در اجرای این طرح مقرر است تا ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال دولت سیزدهم احداث شود که بخشی از پروژه‌ها آغاز شده است .




مطالب مرتبط

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

|

وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

|

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

|

نظرات کاربران