در حال بارگذاری ...

پایش نهایی بیش از ۴۹ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه

از ۸۴ هزار و ۵۰۰ ثبت نام کننده ، ‌حدود ۴۹هزار و ۳۰۰ نفر شرایط اولیه شناخته شدند و به مرور با تفاهم نامه‌ای که تنظیم شده است ، درحال تشکیل پرونده در دفاتر پستی هستند که متقاضیان تا دوهفته آینده پالایش نهایی می‌شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه از ثبت نام ۸۴هزار و ۵۰۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

مسعود شریفی در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه گفت : براساس پایش و بررسی‌ای که روز شنبه ،‌ ‌دوم بهمن ماه انجام شد ،‌ تاکنون ۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند .

وی با اشاره به کمبود زمین در برخی شهرهای این استان ،‌ عنوان کرد :‌ در منطقه اورامانات تامین زمین سخت است و به اراضی بیشتری نیاز داریم ،‌ اما در اغلب شهرها این امر صورت گرفته است و مشکلات را در جلسه شورای مسکن مطرح خواهیم کرد تا با همفکری اعضاء این معضل در اسرع وقت رفع شود . برنامه استان طی چهار سال در بخش مسکن شهری حدود ۹۵هزار و ۶۰۰ واحد است که قریب به ۴۰ درصد از این برنامه محقق شده و زمین‌ها نیز شناسایی شده است ؛ برخی در مرحله شروع عملیات و برخی در مرحله مطالعات آماده سازی هستند .

به گفته ‌مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه ، از ۸۴ هزار و ۵۰۰ ثبت نام کننده ، ‌حدود ۴۹هزار و ۳۰۰ نفر شرایط اولیه شناخته شدند و به مرور با تفاهم نامه‌ای که تنظیم شده است ، درحال تشکیل پرونده در دفاتر پستی هستند که متقاضیان تا دوهفته آینده پالایش نهایی می‌شوند .

شریفی با اشاره به در دسترس نبودن سامانه بنیاد مسکن در شهرهایی با جمعیت یکصدهزارنفر ، عنوان کرد:‌ همچنان دسترسی بنیاد مسکن در شهرهای زیر یکصد هزار نفر به سامانه برقرار نشده است و موضوع پالایش متقاضیان در این شهرها نیز باید انجام شود . 




مطالب مرتبط

اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

|

از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

|

تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

|

تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

|

حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

|

نظرات کاربران