در حال بارگذاری ...

تهیه طرح‌های ساختاری و راهبردی با هدف توسعه شهرهای استان تهران

هر چه قدر ما بتوانیم طرح های جامع را مبتنی بر علم ، اصول و برمبنای اطلاعات درست تهیه کنیم ، مطمئناً چشم انداز توسعه شهر نیز به درستی تعریف می شود و اعتقادمان بر این است که طرح جامع در حقیقت چشم انداز توسعه یک شهر است و می بایست به عنوان یکی از اسناد مهم بالادستی تمام برنامه‌های آن در شهر سرلوحه کار باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای بازنگری طرح‌های مصوب شهرهای استان و بدنبال پایان یافتن افق طرح‌ها ، تهیه و بازنگری ۴ طرح جامع استان تهران در دستور کار قرار گرفته است .

علی محمد فریادرس ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد : در راستای اجرای برنامه های جامع اصلاح نظام اداری از جمله برنامه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری و به منظور رعایت دستورالعمل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در استان ، امروز بیست و ششمین جلسه کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری ، آمایش سرزمین و محیط زیست با هدف بازنگری طرح جامع شهرهای فیروزکوه ، باقرشهر ، چهادانگه و شهر جدید خوارزمی در استانداری تهران تشکیل شد .

وی گفت : این جلسه که با حضور عابد مالکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران و دیگر مدعوین دستگاه های اجرایی برگزار شد ، طرح بازنگری شهرهای فیروزکوه ، باقرشهر ، چهاردانگه و شهر جدید خوارزمی در قالب تهیه طرح‌های بازنگری مطالعات جمعیتی ، حوزه نفوذ و تاثیر بر شهرها و روستاهای اطراف ، بررسی وضع موجود جمعیتی و همچنین موضوعات کمک به طرح نهضت ملی مسکن و حل مشکلات شهری مورد بررسی قرار گرفت .  

فریاد رس تصریح کرد : هر چه قدر ما بتوانیم طرح های جامع را مبتنی بر علم ، اصول و برمبنای اطلاعات درست تهیه کنیم ، مطمئناً چشم انداز توسعه شهر نیز به درستی تعریف می شود و اعتقادمان بر این است که طرح جامع در حقیقت چشم انداز توسعه یک شهر است و می بایست به عنوان یکی از اسناد مهم بالادستی تمام برنامه‌های آن در شهر سرلوحه کار باشد .

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه با بیان اینکه این اداره‌کل در صدد حل مشکلات شهری به صورت اساسی و ریشه‌ای است تصریح کرد : با توجه به اهمیت شهرهای استان تهران بعنوان شهرهای اقماری پایتخت کشور ، با همکاری و هماهنگی مدیریت استانی ، می بایست طرح های توسعه و عمران شهرها با نگاه مترقی آینده محور بررسی و مصوب شود .




مطالب مرتبط

حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

|

برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل ، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد به طوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می رود .

|

از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

نظرات کاربران