در حال بارگذاری ...
  • سود وام ساخت مسکن روستایی به ۵ درصد کاهش یافت

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به کاهش سود وام ساخت مسکن روستایی از ۱۸ درصد به ۵ درصد طبق دستور رئیس‌جمهور ، گفت : تهیه طرح هادی برای ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور انجام می‌شود که اعتبار آن نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است .

    اکبر نیکزاد در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی ، گفت : در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی میانگین کشوری ۵۰ درصد بوده که این رقم در استان ۵۴ درصد است . طبق دستور رئیس جمهور سود وام ساخت مسکن روستایی از ۱۸ درصد به ۵ درصد کاهش یافت . برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد در نظر گرفته شده و این نهضت باید ادامه پیدا کند به گونه‌ای که تا سال ۱۴۱۰ هیچ مسکن غیرمقاوم روستایی در کشور نداشته باشیم .

    نیک‌زاد توضیح داد : وضعیت مسکن روستایی در خراسان‌جنوبی خوب بوده و باید این وضعیت ادامه پیدا کند . همچنین برای مسکن شهری در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز برنامه‌ریزی شده که در حال حاضر ۲ هزار و ۲۵ واحد در حال ساخت داریم .

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بحث پالایش افراد ثبت‌نام شده در حال انجام است ، گفت : ارتباط خوبی بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی وجود دارد .

    نیکزاد به موقعیت سایت ۲۷ هکتاری در استان که موقعیت خوبی است ، اشاره کرد و افزود : ساخت و ساز در این سایت گروه ساز است و با توجه به پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد باید عملیات اجرایی آن آغاز شود .

    وی به پروژه ساخت مسکن برای فرهنگیان استان اشاره کرد و گفت : ظاهراً فرهنگیان به دلیل بحث نرخ و اراضی جدید و مرغوب از این پروژه انصراف دادند که قرار شد حق و حقوق این افراد پرداخته و ۱۲۰ واحد از آن را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای بیماران دارای دو معلول و پروانه‌ای خریداری کند .

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بحث عمران روستایی نیز ، بیان داشت : طرح هادی جزو اولویت‌ها بوده که سال گذشته اعتبار این طرح ۳۳ میلیارد تومان بود و امسال این اعتبار به سه برابر افزایش یافته است . تهیه طرح هادی را برای ۴۰هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور داریم که در خراسان‌جنوبی نیز برای ۱۹۳ روستا تهیه طرح هادی انجام شده است .

    وی افق طرح هادی را ۱۰ ساله عنوان کرد و افزود : باید پس از اتمام بازنگری تا پاسخگوی نیاز مردم و جوانان در روستاها باشیم و بازنگری طرح هادی ۹۴ روستا در خراسان‌جنوبی در حال انجام است . در ۱۰ نقطه کشور ستاد بازسازی داریم که شامل شش نقطه زلزله‌زده و چهار نقطه سیل‌زده می‌شود . تعداد ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی ساخته شده و در زمینه ساخت مسکن برای خبرنگاران قول مساعد می‌دهیم .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران