در حال بارگذاری ...
  • نام نویسی ۲۷۸۰ مجرد در طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان جنوبی

    با وجود سهمیه ابلاغی ۱۳۸۳ واحدی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر ، اراضی برای بهره مندی ۳ هزار و ۷۲۷ واحدبه مساحت ۳۶ هکتار تامین شده که تا مهرماه سالجاری تعداد ۳هزار و ۲۲۷ واحد دارای قرارداد ساخت هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از ثبت نام ۲۷۸۰ مجرد در طرح نهضت ملی مسکن استان تا به امروز خبر داد .

    وحبد داعی با اعلام این خبر اظهار داشت : تا به امروز ۴۴ هزار و ۷۱۳ نفر در تمامی شهرهای خراسان جنوبی (۳۱ شهر) در سامانه ثبت نام اولیه را انجام داده اند که در حال پالایش و بررسی واجد شرایط بودن است و از این تعداد ۲۷۸۰ نفر مجردان بین ۲۳ تا ۴۵ سال سن هستند . از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر مربوط به شهر بیرجند است و در حال حاضر بجز شهر بیرجند در سایر شهر‌های استان جانمایی اراضی برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن صورت پذیرفته است .

    وی با اشاره به اینکه از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در کشور سهمیه خراسان جنوبی ۲هزار و ۴۵۰ واحد بوده که هزار و ۳۸۳ واحد در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر می باشد گفت : با وجود سهمیه ابلاغی ۱۳۸۳ واحدی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر ، اراضی برای بهره مندی ۳ هزار و ۷۲۷ واحدبه مساحت ۳۶ هکتار تامین شده که تا مهرماه سالجاری تعداد ۳هزار و ۲۲۷ واحد دارای قرارداد ساخت هستند .

    داعی افزود : در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز ۵۰.۵ هکتار اراضی برای ساخت ۳ هزار و ۴۱۶ واحد تامین شده که در حال حاضر ۲هزار و ۵۲۳ واحد دارای قرارداد ساخت هستند و ۲ هزار و۷۷ واحد وارد فاز اجرا شده است . همچنین اراضی مورد نیاز ۲۸۲ واحد برای بهره مندی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت رایگان واگذار شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : ۱۵هزار و ۸۹ نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام که از این تعداد ۵ هزار و۹۷۰ نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی شناخته شده اندو تاکنون ۵ هزار و۹۷۰ نفراقدام به افتتاح حساب در بانک مسکن و ۵ هزار و ۱۴۰ نفر اقدام به واریز وجه نموده اند . در حال حاضر در استان هزار و ۷۷۰ واحد در مرحله اتمام فونداسیون ، ۸۹۶ واحد نصب اسکلت و ۳۴۸ واحد در مرحله اجرای سقف و ۲ هزار و ۱۴۰ واحد مستقر در سایت ۲۷ هکتاری شهر بیرجند در مرحله اخذ پروانه هستند .




    مطالب مرتبط

    از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است . مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران