در حال بارگذاری ...

ثبت نام بیش ۱۶۵ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان آذربایجان شرقی

وزارت راه و شهرسازی در شهرهای کوچک زمین ندارد و در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تعداد ثبت نامی‌ها معمولا دو رقمی و گاها تک رقمی است و صلاح در این بود که متقاضیان این شهرها از ساختمان‌های بنیاد مسکن استفاده کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت : بیش ۱۶۵ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ‌حدود ۱۱ هزار ثبت نام مربوط به مجردین است .

ابوالقاسم سلطانی گفت :‌ ‌حدود ۱۱ هزار مورد از این ثبت نام ها مربوط به مجردین ۲۳ الی ۴۵ سال است .

سلطانی با اشاره به اینکه نزدیک ۷۰ درصد متقاضیان در تبریز هستند ، تصریح کرد : با توجه به اینکه در کلان شهرها موضوع احداث نداریم ، ساخت مسکن در دو شهر سهند و شهریار انجام خواهد شد و در سایر شهرها نیز بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده و با فرض اینکه ۴۰ درصد ثبت نامی‌ها حائز شرایط باشند ، تامین زمین انجام شده که تاکنون این میزان  ۷۰ الی ۸۰ درصد بوده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در مورد شهرهای کوچک نیز گفت : وزارت راه و شهرسازی در شهرهای کوچک زمین ندارد و در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تعداد ثبت نامی‌ها معمولا دو رقمی و گاها تک رقمی است و صلاح در این بود که متقاضیان این شهرها از ساختمان‌های بنیاد مسکن استفاده کنند .

سلطانی با اشاره به اینکه تبریز جزو شهرهایی است که۳۵ درصد بافت فرسوده دارد خاطر نشان کرد : تلاش خواهد شد در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حوزه بافت‌های فرسوده تسهیلات به سمت احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین و خود مالکین هدایت شود .




مطالب مرتبط

امروز خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در اداره کل و رفع موانع و مشکلات ، پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است و با بررسی و ارزیابی های صورت گرفته، پیشرفت اجرایی پروژه چشمگیر است اما باید همچنان به آن سرعت داد تا در کم ترین زمان ممکن متقاضیان بتوانند واحدهای مسکونی خود را تحویل ...

|

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

|

واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات ، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده ، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان ، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از ...

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

نظرات کاربران