در حال بارگذاری ...

ثبت نام بیش از ۷۴ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان آذربایجان غربی

مهم ترین موضوعی که در طرح نهضت ملی مسکن در جامعه باید به آن توجه شود این است که ، نهضت ملی مسکن ، نهضت مسکن راه و شهرسازی نیست ، این نهضت هدف نظام و دولت است و کلیه دستگاه‌های حاکمیتی باید با وزارت راه و شهرسازی همکاری کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت : بیش از ۷۴ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند .

میرمحسن حمزه لو گفت :‌ ‌حدود ۱۸۰ هزار واحد برای استان آذربایجان غربی در طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است .

حمزه لو با اشاره به تامین زمین در استان گفت : حدود ۳۵ هزار تامین زمین در استان انجام شده است و برای این امر از تمام ظرفیت منابع طبیعی و تغییر کاربری در استان استفاده می شود . در حال حاضر پیگیر احصا زمین‌های باکیفیت هستیم که دارای خدمات زیربنایی و نزدیک به شهرها باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در مورد پایش ثبت‌نام‌ها گفت : فعلا در حال ثبت نام هستیم و پایش نهایی پس از ۲۰ بهمن انجام خواهد شد . مهم ترین موضوعی که در طرح نهضت ملی مسکن در جامعه باید به آن توجه شود این است که ، نهضت ملی مسکن ، نهضت مسکن راه و شهرسازی نیست ، این نهضت هدف نظام و دولت است و کلیه دستگاه‌های حاکمیتی باید با وزارت راه و شهرسازی همکاری کنند .

گفتنی است، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد . نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست ، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است . متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن ، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا ، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن ، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند .

 




مطالب مرتبط

اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود .

|

اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

نظرات کاربران