در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۱۱ پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای بجنورد ، شیروان و اسفراین

    ساخت مجتمع فرهنگی-ورزشی در محله جوادیه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ، پروژه اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاضلاب بافت فرسوده ارمغان ۵۰۰ میلیون تومان ، پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب جوادیه ۷۰۰ میلیون تومان ، تکمیل سالن ورزشی باقرخان ۲ با یک میلیارد تومان ، ساخت خانه محله صادقیه بجنورد با یک میلیارد تومان در مرکز استان فعال است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : اکنون ۱۱ پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای بجنورد ، شیروان و اسفراین استان فعال است .

    قاسم قاسمی با بیان اینکه اجرای این پروژه ها به طور میانگین حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت : اکنون در بجنورد پنج پروژه ، شیروان چهار و در اسفراین دو پروژه بازآفرینی شهری فعال است که در سال ۹۹ حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار به این طرح ها تخصیص یافت که بخشی نقد و بخشی به صورت اوراق خزانه اسلامی است .

    وی با اشاره به اینکه اعتبارات بازآفرینی شهری استان به پروژه ها در شهرهای بجنورد ، شیروان و اسفراین اختصاص یافته است افزود : در شهر اسفراین برای پروژه بهسازی معابر قلعه کریم مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار و برای پروژه بهسازی پیاده رو و جدول گذاری حدفاصل خیابان فرومندی و میدان امام ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است . در شیروان هم برای ساخت پایگاه خدمات اجتماعی در زمین کشوری ۹۲۱ میلیون تومان ، برای ساخت خانه فرهنگ زمین کشوری ۸۰۰ میلیون تومان، تکمیل ساماندهی و بهسازی معابر زمین کشوری شیروان ۲۶۰ میلیون تومان و برای زیرسازی و جدول گذاری معابر حکیم شیروان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است .

    قاسمی با اشاره به اینکه در بجنورد اجرای پنج پروژه بازآفرینی شهری در حال انجام است گفت : ساخت مجتمع فرهنگی-ورزشی در محله جوادیه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ، پروژه اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاضلاب بافت فرسوده ارمغان ۵۰۰ میلیون تومان ، پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب جوادیه ۷۰۰ میلیون تومان ، تکمیل سالن ورزشی باقرخان ۲ با یک میلیارد تومان ، ساخت خانه محله صادقیه بجنورد با یک میلیارد تومان در مرکز استان فعال است .

    وی خاطرنشان کرد : اولین خانه محله در استان در شهر بجنورد و برنامه خانه محله صادقیه سال ۹۷ آغاز شد ، اما به علت کمبود اعتبار و مسائل فنی متوقف شد که در سال ۹۹ و پیگیری های اداره کل با تصویب اعتبار مجدداً فعال شده است ، سرای محله ، یک مجتمع فرهنگی - آموزشی است که مکانی برای اجرای فعالیت های فرهنگی ، اقتصادی و آموزشی در محله ها است.

    وی درباره تامین منابع اعتباری برای اجرای پروژه های بازآفرینی شهری گفت : این منابع از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برنامه ششم توسعه توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود، برخی از پروژه ها در قالب طرح مطالعه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری ، برخی هم در قالب طرح مطالعه و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و یک سری هم در قالب اعتبارات موضوع ایجاد اشتغال گسترده و مولد موضوع بند الف تبصره ۱۸ اعتبار دریافت می کنند .

    قاسم قاسمی با بیان اینکه تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است ، مطرح کرد : بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد که ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر نیز ۵۲۳.۸ هکتار است که در مجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد، شناسایی شده است . همچنین در شهر اسفراین ۱۰۵ هکتار بافت فرسوده مصوب شده شناسایی و تصویب شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد : همچنین در شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونتگاههای غیررسمی این شهر ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است .

    وی تصریح کرد : پیش از این و در سال ۹۷ ، اعتبارات پروژه های بازآفرینی شهری در اسفراین از محل منابع تبصره ۱۸ حذف شد که با وقفه ۲ ساله ، این اعتبارات در سال ۹۹ احیا شد و اکنون تلاش داریم تا شهر اسفراین که در سال ۹۷ و ۹۸ اعتباری نداشت در سال ۹۹ اعتبار آن جبران شود . در سال ۹۹ ، برای توانمندسازی و ارتقای ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی در سطح استان در محله های بازآفرینی سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت .




    مطالب مرتبط

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    نظرات کاربران