در حال بارگذاری ...
  • بهره‌برداری از ۲۱ پروژه بازآفرینی شهری در ایام دهه فجر سال جاری

    در دهه فجر امسال ۲۱ پروژه با ۲۳ میلیاردتومان اعتبار با مجموع مساحت ۱۵ هزار و ۴۸۲ مترمربع در استان‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی ، شرکت بازآفرینی شهری ایران در دهه فجر امسال از ۲۱ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان رونمایی می‌کند .

    وزارت راه و شهرسازی همچون سال‌های گذشته امسال هم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف حمل و نقل و مسکن پروژه‌هایی را افتتاح خواهد کرد . براساس اعلام انجام گرفته در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پروژه‌هایی که قرار است در این دو حوزه افتتاح شود ۶۰۲ پروژه به ارزش ۷۱۰۲ میلیارد تومان گزارش شده است .

    بر این اساس در بخش مسکن ، ۱۱۶ پروژه شامل پروژه‌های بیمارستانی ، پروژه‌های بازآفرینی شهری و پروژه‌های مرتبط با شرکت عمران شهرهای جدید با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۶۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت .

    بر این اساس در حوزه بازآفرینی شهری ، در دهه فجر امسال ۲۱ پروژه با ۲۳ میلیاردتومان اعتبار با مجموع مساحت ۱۵ هزار و ۴۸۲ مترمربع در استان‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد .

    پروژه‌های قابل افتتاح توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در استان‌های مختلف بدین شرح است : در استان اردبیل ۲ پروژه با اعتبار ۲.۳ میلیاردتومان ، در استان اصفهان ۲ پروژه با اعتبار ۰.۳ میلیاردتومان ، استان البرز یک پروژه با اعتبار ۱.۵ میلیاردتومان ، استان زنجان ۳ پروژه با اعتبار ۱.۵ میلیاردتومان ، استان سمنان یک پروژه با اعتبار ۰.۶ میلیاردتومان ، استان سیستان و بلوچستان ۳ پروژه با اعتبار ۳.۳ میلیاردتومان ، استان فارس ۲ پروژه با اعتیار ۲.۵ میلیاردتومان ، استان کردستان یک پروژه با اعتبار ۳.۴ میلیاردتومان ، استان کرمان ۳ پروژه با اعتبار ۲.۲ میلیاردتومان ، استان کرمانشاه یک پروژه با اعتبار ۳.۲ میلیاردتومان و استان لرستان ۲ پروژه با اعتبار ۲.۲ میلیاردتومان .

    جزئیات پروژه‌های قابل‌افتتاح بدین شرح است :

    استان اردبیل شامل تکمیل سالن ورزشی اردبیل با ۰.۸۷ میلیاردتومان اعتبار و تکمیل مدرسه ۶ کلاسه مشگین شهر با ۱.۴۶ میلیاردتومان اعتبار است .

    استان اصفهان شامل طرح احیای خانه مدنی محله محور شهشهان اصفهان با ۰.۱۴ میلیاردتومان و کمک به احیا و بهسازی محله دردشت (خانه ادیب و آذر) با ۰.۱۵ میلیاردتومان اعتبار است .

    استان البرز شامل احداث کلانتری نیروی انتظامی در محمدشهر با ۱.۵۳ میلیاردتومان اعتبار است .

    استان زنجان شامل احداث سالن ورزشی شهریاری زنجان با ۰.۳۱ میلیاردتومان ، تکمیل احداث سالن ورزشی زیتون زنجان با ۰.۳۰ میلیاردتومان اعتبار و تکمیل کتابخانه و سرای محله ابهر با ۰.۸۴ میلیاردتومان است .

    استان سمنان شامل احداث توسعه مدرسه ۳ کلاسه مهدیشهر با ۰.۶۲ میلیاردتومان اعتبار است .

    استان سیستان و بلوچستان شامل احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مکران و وادی رحمت ایرانشهر با ۲.۲۴ میلیاردتومان اعتبار و احداث مدرسه ۶ کلاسه مکران شهرستان ایرانشهر با ۰.۶۵ میلیاردتومان اعتبار است. در شمال سیستان و بلوچستان نیز تکمیل کتابانه حسین‌اباد زابل با ۰.۴۴ میلیاردتومان اعتبار بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر ۱۴۰۰ است .

    استان فارس شامل تکمیل ساختمان خانه محله شیراز با ۱.۲۸ میلیاردتومان اعتبار ، احداث سالن ورزشی مرودشت با ۱.۱۸ میلیاردتومان اعتبار است .

    استان کردستان شامل احداث مدرسه ۹ کلاسه سنندج با ۳.۴۰ میلیاردتومان اعتبار است .

    استان کرمان شامل تکمیل سالن ورزشی کرمان با ۰.۴۱ میلیاردتومان اعتبار و احداث مدرسه ۱۲ کلاسه کرمان با ۱.۳۵ میلیاردتومان اعتبار است . در جنوب کرمان نیز احداث سرای محله حسین‌آباد جیرفت با ۰.۴۴ میلیاردتومان اعتبار افتتاح می‌شود .

    استان کرمانشاه شامل تکمیل احداث کلانتری کرمانشاه با ۳.۲۲ میلیاردتومان اعتبار است .

    استان لرستان نیز شامل تکمیل و مرمت خانه چنگایی خرم‌آباد با ۰.۳۲ میلیاردتومان و اجرای اسکلت فلزی مدرسه ۹ کلاسه محله درب دلاکان خرم‌آباد با ۱.۹۰ میلیاردتومان اعتبار در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    ایجاد شهرهای ساحلی در راستای تحقق اقتصاد دریاپایه ، پروژه‌ای بین نسلی است و منافع تحقق آن بر زندگی نسل بعدی تأثیر می‌گذارد . ایجاد شهرهای ساحلی در مکران نقطه عطف تمدنی برای ایران اسلامی است و سبب خیر بلند کشور به‌سمت توسعه خواهد شد .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    نظرات کاربران